Catalunya Diari

La UdL participa en un projecte per facilitar la inclusió social a 'l'era digital COVID'

El projecte estudia pràctiques educatives innovadores que faciliten la inclusió social després de la transformació digital

Imatge d'un nen amb una tablet
Projecte educatiu europeu per facilitar la inclusió social a 'l'era digital COVID' | Raúl Hernández González (CC BY 2.0)

Campus Iberus lidera amb universitats d'Itàlia, Portugal i Xipre un projecte Erasmus + per reconèixer pràctiques educatives innovadores que faciliten la inclusió social després de la transformació digital que va dur a les escoles la pandèmia de la COVID-19.

'Pràctiques inclusives d'ensenyament creativa i innovadora amb TIC / TAC a escoles d'especial dificultat' és el projecte del Grup d'acció de Campus Iberus Educació inclusiva a espais rurals, urbans i periurbans, seleccionat com a quart millor de l'Estat entre els 76 que van passar a la fase final del concurs de la convocatòria Erasmus +. Es desenvoluparà durant els cursos 2021/22 i 2022/2023 i per a la seva execució el pressupost assignat per la Comissió Europea ascendeix a 168.635 euros.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El disseny del projecte ha anat a càrrec de Begoña Vigo Arrazola, professora de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Saragossa, i Sergio Andrés Cabello, professor de Sociologia de la Universitat de la Rioja, al costat de l'equip tècnic de Campus Iberus. Hi participaran Betlem Dieste Gràcia i Ana Cristina Blasco Serrano (Universitat de Saragossa) i Jordi Garreta Bochaca (Universitat de Lleida), a més d'experts de la Universitat de Ferrara (Itàlia), la Universitat Lusòfona d'Humanitats i Tecnologies (Portugal) i la Universitat de Xipre.

Un tàndem universitat-centre educatiu

L'equip del 'Pràctiques inclusives d'ensenyament creatiu i innovadora amb TIC / TAC a escoles d'especial dificultat' està format per set socis, organitzats com un tàndem universitat-centre educatiu. Hi participen tres escoles -una urbana (Portugal), una altra periurbana (Itàlia) i una altra rural (Espanya)-, al costat dels equips de recerca en educació de les universitats de Saragossa, La Rioja, Lleida i Ferrara; en treball social, (Universitat Lusófona); i en programari (Universitat de Xipre). A més, un total de 31 escoles, institucions i entitats han mostrat la seva disposició a col·laborar-hi.

El projecte ha estat seleccionat «pel rol actiu que universitat i centres educatius prenen en un procés d'investigació que contribuirà a reconèixer i a ampliar el coneixement sobre l'ús de tecnologies digitals en entorns desfavorits» i pel seu pla de difusió i de transferència de coneixement a la societat.

Els seus objectius són reforçar la innovació en l'entorn escolar, investigar i ampliar el coneixement sobre l'ús de tecnologies digitals en entorns desfavorits i difondre els seus resultats. Així es desenvoluparà un pla de sostenibilitat que inclou una xarxa d'escoles inclusives a través d'una plataforma, la identificació de pràctiques innovadores inclusives amb TIC i una eina digital per a autodiagnòstic de les potencialitats per a la inclusió i una guia amb exemples d'accions innovadores per la inclusió social a través de les tecnologies digitals.


Comentaris

envia el comentari