
Aquest divendres, 1 de novembre, abaixaran els preus de 1.290 medicaments a conseqüència de l'entrada en vigor de l'Ordre de Preus de Referència de 2019, publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) el passat 13 de setembre.
[predef]lleida-whatsapp-198[/predef]
Segons càlculs del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que han sigut acordats pel Consell General de Col·legis Farmacèutics, es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions d'euros.
Alguns es redueixen fins a un 80%
Destaquen alguns fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80% com antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. A més, també abaixen el preu de principis actius com l'ibuprofèn, fàrmacs per l'asma com el salbutamol, antidepressius com la duloxetina, anticonceptius orals o medicaments antipsicòtics.
«Aquesta baixada de preus se suma a la que es va aplicar al gener, i als ajustos que es produeixen mensualment, un desgast progressiu que està impactant sobre les més de 22.000 farmàcies, especialment les més petites i rurals», ha dit el president del Consell General de Farmacèutics, Jesús Aguilar. A més, afegeix que les farmàcies porten «més de dues dècades contribuint a la sostenibilitat del sistema sanitari».
Afegeix que ara han de treballar «l'estabilitat i certitud» que els permeti avançar en els treballs que estan duent a terme per oferir un servei sanitari «més assistencial». «Aquesta necessària estabilitat per a la Farmàcia ha de facilitar també l'accés equitatiu dels ciutadans a tots els medicaments des de les farmàcies comunitàries, sempre que les seves condicions d'ús ho permetin, evitant així posar obstacles a la continuïtat dels tractaments», ha assegurat Aguilar.
Des del dia que es va publicar aquesta ordre el passat 19 de setembre i fins al pròxim 1 de novembre, les farmàcies han estat distribuint les existències disponibles al preu anterior. Amb l'entrada dels nous preus, les farmàcies dispensaran a preu rebaixat, assumint la diferència de les existències que fins i tot tinguin en estoc.