Societat

La meitat dels espanyols no sap diferenciar les fake news de les notícies reals

Comparteix

Els nous models de comunicació han transformat la manera de transmetre les notícies. Gràcies a internet, l’accés a la informació mai havia estat tan ràpid i accessible. No obstant això, el 54% dels espanyols considera que no sap diferenciar les notícies falses, o fake news, segons dades de Trust Project. Encara que el clickbait pot ser efectiu per a atreure els usuaris a un lloc web, també pot ser perjudicial per a la credibilitat del creador, si el contingut no compleix amb les expectatives dels usuaris.




D’altra banda, el plagi continua sent un problema comú en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter i Instagram, on els usuaris comparteixen contingut amb freqüència. Segons recerques de Business Insider España, prop del 40% del trànsit dirigit a pàgines des de xarxes socials, va arribar a elles amb contingut robat, mentre que només el 20% a continguts originals i l’altre 40% a pàgines operades per empreses. Per això, els drets d’autor són una eina clau per a protegir la propietat intel·lectual i garantir que els creadors rebin la compensació adequada pel seu treball.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La privacitat dels usuaris en línia, així com la veracitat de la informació, s’han convertit en una preocupació creixent en relació amb la publicitat en xarxes socials. En aquest context apareix Mamby, que encara que d’inici destaca per permetre als creadors de contingut monetitzar des de la primera publicació, també aporta un valor afegit per als consumidors d’aquest contingut, ajudant a identificar aquests riscos ocults en internet, en lloc d’aprofitar la seva viralitat, com fan altres xarxes socials.

«Precisament ara que la IA està en auge, sembla que la solució a molts d’aquests problemes pot estar precisament en les persones. I amb això ens referim a la moderació col·laborativa dels usuaris i d’un equip que posa dedicació en el que fa. Qualsevol usuari registrat pot indicar si una publicació li resulta spam o fake news, si es compleixen els criteris establerts es revisa aquest contingut i en cas de resultar que sí que és un plagi, spam, clic bait o fake news, no sols la publicació seria penalitzada sinó també l’usuari que la crea o comparteix en Mamby. Identificant o eliminant així el possible risc per als nostres usuaris», revela Alberto Contessotto, director general de Mamby.


Mamby, una forma exclusiva

De cara als espectadors, Mamby genera una millor experiència en evitar la publicitat i combatre el plagi, el clickbait i les fake news. Mamby ajuda als usuaris a diferenciar entre notícies veritables i fake news gràcies a una plataforma que se centra en la verificació de fets i la qualitat del contingut. La verificació de fets es duu a terme mitjançant la moderació col·laborativa i la dedicació de l’equip. A més, sobre la base de les valoracions dels usuaris s’elabora una qualificació del contingut i dels creadors, que pot ajudar a identificar la fiabilitat de la font. Mitjançant publicacions en el perfil oficial de Mamby, amb guies i consells, proporcionem recursos per a ajudar els usuaris a aprendre a identificar notícies falses i a avaluar la qualitat del contingut.


Recomanen no fer ús del ChatGPT per prestar serveis públics. T’ho expliquem!
Catalunya, primer mercat de productes ecològics del sud d’Europa

Últimes Noticies

També et pot interessar

La meitat dels espanyols no sap diferenciar les fake news de les notícies reals

Comparteix

Els nous models de comunicació han transformat la manera de transmetre les notícies. Gràcies a internet, l’accés a la informació mai havia estat tan ràpid i accessible. No obstant això, el 54% dels espanyols considera que no sap diferenciar les notícies falses, o fake news, segons dades de Trust Project. Encara que el clickbait pot ser efectiu per a atreure els usuaris a un lloc web, també pot ser perjudicial per a la credibilitat del creador, si el contingut no compleix amb les expectatives dels usuaris.




D’altra banda, el plagi continua sent un problema comú en les xarxes socials, especialment en plataformes com Twitter i Instagram, on els usuaris comparteixen contingut amb freqüència. Segons recerques de Business Insider España, prop del 40% del trànsit dirigit a pàgines des de xarxes socials, va arribar a elles amb contingut robat, mentre que només el 20% a continguts originals i l’altre 40% a pàgines operades per empreses. Per això, els drets d’autor són una eina clau per a protegir la propietat intel·lectual i garantir que els creadors rebin la compensació adequada pel seu treball.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La privacitat dels usuaris en línia, així com la veracitat de la informació, s’han convertit en una preocupació creixent en relació amb la publicitat en xarxes socials. En aquest context apareix Mamby, que encara que d’inici destaca per permetre als creadors de contingut monetitzar des de la primera publicació, també aporta un valor afegit per als consumidors d’aquest contingut, ajudant a identificar aquests riscos ocults en internet, en lloc d’aprofitar la seva viralitat, com fan altres xarxes socials.

«Precisament ara que la IA està en auge, sembla que la solució a molts d’aquests problemes pot estar precisament en les persones. I amb això ens referim a la moderació col·laborativa dels usuaris i d’un equip que posa dedicació en el que fa. Qualsevol usuari registrat pot indicar si una publicació li resulta spam o fake news, si es compleixen els criteris establerts es revisa aquest contingut i en cas de resultar que sí que és un plagi, spam, clic bait o fake news, no sols la publicació seria penalitzada sinó també l’usuari que la crea o comparteix en Mamby. Identificant o eliminant així el possible risc per als nostres usuaris», revela Alberto Contessotto, director general de Mamby.


Mamby, una forma exclusiva

De cara als espectadors, Mamby genera una millor experiència en evitar la publicitat i combatre el plagi, el clickbait i les fake news. Mamby ajuda als usuaris a diferenciar entre notícies veritables i fake news gràcies a una plataforma que se centra en la verificació de fets i la qualitat del contingut. La verificació de fets es duu a terme mitjançant la moderació col·laborativa i la dedicació de l’equip. A més, sobre la base de les valoracions dels usuaris s’elabora una qualificació del contingut i dels creadors, que pot ajudar a identificar la fiabilitat de la font. Mitjançant publicacions en el perfil oficial de Mamby, amb guies i consells, proporcionem recursos per a ajudar els usuaris a aprendre a identificar notícies falses i a avaluar la qualitat del contingut.


Últimes Noticies

També et pot interessar