Un total de 72 municipis catalans es mantindran aquest diumenge en el nivell 4 del Pla Alfa, el màxim previst pel risc extrem d’incendi forestal. La mesura afecta municipis de 14 comarques, entre les quals destaquen la Noguera, el Pallars Jussà, el Priorat i el Bages.
A més, Protecció Civil manté activades les mesures preventives davant unes condicions meteorològiques que continuen afavorint la propagació dels incendis forestals.
La Noguera, entre les comarques més afectades
El nivell 4 del Pla Alfa implica les màximes restriccions davant el risc d’incendi. Mentrestant, el nivell 3, corresponent a un perill molt alt, afecta aquest diumenge 185 municipis de 20 comarques.
La Noguera i el Pallars Jussà tornen a situar-se entre les zones amb més municipis afectats, després d’una setmana marcada per diversos incendis forestals arreu del país.
Restriccions en vuit espais naturals
Els Agents Rurals també mantenen les restriccions d’accés a vuit espais naturals pel perill extrem d’incendi. Les limitacions continuen vigents al Montsec d’Ares, el Montsec de Rúbies, la Baronia de Rialb, la Ribera Salada, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Parc Natural de la Muntanya de Montserrat, el Montmell-Marmellar i el Parc Natural de la Serra de Montsant.
Per aquest motiu, es demana evitar qualsevol activitat que pugui originar un incendi i seguir les indicacions dels serveis d’emergència.
Protecció Civil i els Agents Rurals recorden que les altes temperatures, la baixa humitat i l’estat de la vegetació mantenen un escenari de risc molt elevat. En aquest sentit, insisteixen a extremar la prudència al medi natural. Així com trucar immediatament al 112 en cas de detectar fum o qualsevol indici d’incendi.










