El Museu Diocesà de Barbastre-Montsó exposarà a mitjans de novembre algunes de les 111 obres de les parròquies de la Franja que fins al març de 2021 eren al Museu de Lleida, abans de ser traslladades a l'Aragó per donar compliment a l'execució provisional de la sentència del Jutjat de Barbastre.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
Durant una roda de premsa celebrada aquest dijous 22 de juliol, el director del Museu de Barbastre, Ángel Noguero, ja ha avançat que totes «no es podran posar» i que escolliran «les millors». També caldrà tenir en compte, ha dit, l'espai disponible i el discurs museogràfic per decidir quines peces seran les escollides. Ara, el frontal de Tresserra, l'arqueta de Buira i la Mare de Déu de Saidí «hi seran», ha assegurat.

Del 10 de setembre al 7 de novembre
El Museu de Barbastre, inaugurat fa 10 anys, exposarà finalment a mitjans de novembre una selecció de les obres de la Franja, provinents i conservades al Museu de Lleida durant anys. Així ho han avançat el director i la sotsdirectora de l'equipament, Ángel Noguero i Maía Puértolas, en una roda de premsa celebrada aquest dijous.
Tot i que no han especificat una data concreta, han explicat que l'exposició es farà quan acabi la mostra de pintura d'Isabel Guerra, que s'inaugurarà el 10 de setembre i es clourà el 7 de novembre. A partir d'aquest dia, han afegit, es tancarà el Museu Diocesà de Barbastre-Montsó una setmana per poder treballar a porta tancada en un discurs museogràfic renovat per acollir les peces arribades entre el febrer i el març de Lleida. Per tant, l'exposició amb obres de la Franja està previst que s'inauguri a partir del 15 de novembre. «Obrirem en 4 mesos amb un discurs íntegre i complet», ha explicat Puértolas.
Tampoc han especificat quines ni quantes peces de les parròquies de la Franja formaran part d'aquesta exposició perquè depèn de l'estat de cada peça, l'espai disponible i del discurs. «Hem de donar un caràcter unitari a l'exposició», ha explicat Puértolas. Sí que han confirmat, però, que hi seran el frontal de Tresserra, l'arqueta de Buira i la Mare de Déu de Saidí, perquè són essencials per la seva importància, el seu estat de conservació i per la seva aportació al discurs.