La Rambla de Ferran compta des d’aquest dimarts amb un nou banc de disseny contemporani, instal·lat just davant del Museu Morera. A més, aquesta actuació s’emmarca en el procés de renovació d’aquest emblemàtic espai de la ciutat.
L’element, d’estil modern i amb formes orgàniques, ha estat instal·lat per la brigada municipal d’obres. Durant la visita, l’alcalde Fèlix Larrosa, acompanyat de representants veïnals i de la regidora Cristina Morón, també ha avançat els detalls de la pròxima fase de remodelació de la Rambla.
Un banc de disseny contemporani
La nova peça correspon al model Halong, fabricat en polietilè i dissenyat per l’empresa gironina Durbanis. Posteriorment, la Paeria la va adquirir a través de l’empresa BDU-Espacios de Valor, després de la seva exposició a la fira Municipàlia.
Aquest nou element de mobiliari urbà pretén enriquir el paisatge de la Rambla i reforçar la imatge contemporània de l’entorn del Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.
La reforma continuarà a la tardor
Paral·lelament, la Paeria prepara la segona fase de la remodelació de la Rambla de Ferran, actualment en procés de licitació. Les obres està previst que comencin a la tardor.
L’actuació afectarà un tram d’uns 60 metres, davant de l’edifici de Correus. A més, es convertirà en una plataforma única per ampliar l’espai destinat als vianants i millorar l’accessibilitat.
La vorera passarà de 2,95 a 4,75 metres d’amplada, fet que permetrà crear un espai més ampli per a la ciutadania. Així mateix, es podran organitzar activitats culturals, socials i veïnals gràcies a la possibilitat de restringir puntualment el trànsit.

Nous arbres, il·luminació i serveis
El projecte inclou la instal·lació de dos passos de vianants adaptats, nou punts de llum, sis arbres i nou mobiliari urbà.
Finalment, també es renovarà la xarxa d’aigua potable del sector. Les obres tenen un pressupost de 265.746,54 euros i un termini d’execució de quatre mesos.
Aquesta intervenció donarà continuïtat a la primera fase de la reforma, executada l’any passat, que ja va ampliar l’espai per als vianants i va incorporar 35 arbres.










