Comarques
AlmenarCAPSalutSegrià

El nou CAP d’Almenar obre portes per atendre més de 10.000 veïns

Les instal·lacions han costat 3,3 MEUR i s’han dissenyat de forma eficient per aprofitar la llum i millorar l’eficiència

Comparteix

L'equip directiu del CAP d'Almenar. / Oriol Bosch
L'equip directiu del CAP d'Almenar. / Oriol Bosch

El nou CAP d’Almenar ha entrat en funcionament aquest dilluns després d’anys d’espera. El centre ha suposat una inversió de 3,3 milions d’euros i permetrà millorar l’atenció sanitària als 10.000 habitants de l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) Almenar-Alfarràs. Aquesta dona servei als municipis d’Almenar, Alfarràs, Alguaire, Algerri i Ivars de Noguera.

Segons el director de l’ABS, Josep Cardona, el nou equipament representa un salt qualitatiu. L’accessibilitat, els circuits interns i les condicions de treball dels professionals milloren de manera notable respecte a les antigues instal·lacions.

Un centre més ampli i adaptat a les necessitats actuals

El nou edifici, situat al carrer d’Horta, 25, substitueix l’antic CAP, que presentava limitacions d’espai i problemes estructurals. Des d’aquest dilluns, tota l’activitat assistencial ja es desenvolupa al nou centre.

L’equipament disposa de 1.300 metres quadrats distribuïts en dues plantes. La planta baixa concentra les consultes i l’atenció a la ciutadania, mentre que la primera planta es destina als espais de treball, descans i suport dels professionals.

Actualment, al CAP hi treballen fins a 18 professionals, segons el dia, i els usuaris ja han destacat la comoditat d’un edifici més modern, ampli i accessible.

Més serveis i una aposta per la sostenibilitat

El nou CAP d’Almenar incorpora consultes per als diferents professionals sanitaris, una sala polivalent, una àrea d’atenció continuada amb dos espais que poden funcionar com a consulta o box d’observació, així com una sala de mostres.

L’edifici també s’ha projectat amb criteris d’eficiència energètica. Els patis interiors afavoreixen l’entrada de llum natural i la ventilació dels espais. A més, la coberta incorpora 96 plaques solars, que contribueixen a reduir el consum energètic del centre.

Una inversió de 3,3 milions per reforçar l’atenció primària

L’actuació ha representat una inversió d’aproximadament 3,3 milions d’euros, finançada amb recursos del Pla de Millora d’Infraestructures d’Atenció Primària (MINAP) del Ministeri de Sanitat. El projecte executiu eleva el pressupost fins als 3,54 milions d’euros, incloent-hi l’obra i les instal·lacions.

El nou CAP d’Almenar ofereix servei de 8.00 a 21.00 hores, de dilluns a divendres, i de 9.00 a 21.00 hores els dissabtes, diumenges i festius. Amb aquesta infraestructura, el Departament de Salut reforça l’atenció primària al nord del Segrià i dona resposta al creixement de les necessitats assistencials del territori.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

97 places, 75 llocs de treball i un servei pioner: així serà el nou centre de la Seu
Un lleidatà aconsegueix jubilar-se tot i arrossegar un deute de més de 270.000 euros amb la Seguretat Social

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar