Lleida
antiga hípicaeconomia localfira de lleidainversió Lleidaocupaciópavellons firalsrecinte firal

Sis pavellons i una inversió de 100 milions d’euros: la nova Fira de Lleida

L'enginyer informàtic barceloní Eduard Martín Lineros serà el nou director de la institució

Comparteix

fira de lleida
Imatge de la presentació / LleidaDiari.cat

El Patronat de la Fira de Lleida ha aprovat iniciar el procés de licitació per al disseny i construcció del nou recinte firal a l’antiga hípica. Un projecte estratègic per a la ciutat que ocuparà 116.000 metres quadrats i suposarà una inversió d’uns 100 milions d’euros.

El futur equipament disposarà de sis pavellons —cinc de nova construcció i un de desmuntable ja existent— que sumaran 27.500 metres quadrats de superfície coberta. A més, es preveu una gran zona exterior polivalent que podrà acollir esdeveniments com festivals o l’Aplec del Caragol. Així com aparcament subterrani i una passarel·la que connectarà amb La Llotja.

La construcció del pavelló ‘Fira Zero’ com a porta d’entrada al recinte

L’alcalde de Lleida i president de Fira de Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que la primera fase, amb un horitzó de quatre anys, inclourà la construcció del pavelló ‘Fira Zero’, de 5.000 metres quadrats. Aquest actuarà com a porta d’entrada al recinte. Els altres pavellons es desenvoluparan en fases posteriors. Tot i que no es descarta solapar terminis.

El concurs d’idees s’obrirà immediatament i seleccionarà cinc equips amb solvència acreditada per elaborar els avantprojectes en un termini de nou mesos. El projecte guanyador redactarà l’executiu amb un contracte d’un milió d’euros. Els dissenyadors hauran de plantejar també solucions de mobilitat, integració urbana i connectivitat amb La Llotja, així com la possible cobertura del canal de Seròs.

Segons Larrosa, el projecte compta amb el suport institucional de l’Ajuntament, la Diputació, la Generalitat i la Cambra de Comerç, i el finançament està garantit a través de l’Institut Català de Finances i de la transformació dels terrenys actuals de la fira.

400 llocs de treball directes i indirectes

El nou recinte firal de Lleida generarà uns 400 llocs de treball directes i indirectes i reforçarà el paper de la ciutat com a pol firal, amb l’objectiu de consolidar-se com la segona institució del sector a Catalunya després de Barcelona. En paral·lel, el Patronat ha nomenat Eduard Martín com a nou director de Fira de Lleida, mentre que el balanç econòmic del 2025 s’ha tancat amb un resultat positiu de 735.000 euros.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Les educadores de 0 a 3 anys convoquen vaga i manifestació a Lleida
Descobreixen a Lleida una nova funció clau en el desenvolupament cerebral

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar