Meteo
Catalunya

Activen noves alertes per la previsió de pluges de cara dimecres i dijous

El Meteocat alerta que es poden superar els 20 l/m² a les zones amb més perill d'intensitat de pluja

Comparteix

Imatge d'un carrer desplés de la pluja / LleidaDiari.cat
Imatge d'un carrer desplés de la pluja / LleidaDiari.cat

Activen noves alertes per la previsió de pluges de cara dimecres i dijous. Protecció Civil ha activat la prealerta del pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses a Catalunya els pròxims dies. El Meteocat ha emès un avís de situació de perill per intensitat de pluja que començarà dimecres i es perllongarà fins dijous a les 20.00 hores.

Segons les previsions, es podrien superar els 20 litres per metre quadrat en només 30 minuts a les zones amb més risc. Dimecres, les comarques més afectades seran les de la meitat oest de Catalunya. Mentre que dijous el gruix de la inestabilitat es desplaçarà cap al nord-est.

Alertes per 20 litres per metre quadrat en només 30 minuts

Situacions similars registrades els darrers dies

Aquest episodi se suma a altres situacions similars registrades els darrers dies. De fet, diumenge passat ja es va activar de nou el pla Inuncat per fortes pluges, cosa que confirma un final d’estiu marcat per la inestabilitat i les tempestes. Els experts assenyalen que, a més de les precipitacions, s’espera un descens notable de les temperatures. Fet que accentuarà la sensació de canvi d’estació. Les autoritats recomanen seguir amb atenció les actualitzacions del Meteocat.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

L’onada de calor d’agost del 2025, la més intensa de la història
Activen noves alertes per la previsió de fortes pluges diumenge a la tarda

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar