La Paeria activa el tràmit online per fer l’alta per naixement al Padró Municipal

Comparteix

Peus

Els pares ja poden fer el tràmit online | Pixabay

L'Ajuntament de Lleida ha posat en marxa el tràmit online per gestionar l'alta per naixement al Padró Municipal d'Habitants. A partir d'aquest dijous ja es pot tramitar aquest document de manera telemàtica, amb la signatura electrònica.

 

Abans de l'estat d'alarma per la Covid-19 la gestió de l'alta per naixement al Padró només es podia fer presencialment a [http:// https://omac.paeria.cat/lomac/contactar]l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC). Amb la implementació d'aquest procediment telemàtic es vol facilitar i simplificar la relació amb l'administració i estalviar temps a la ciutadania, que ja no haurà de demanar cita prèvia ni desplaçar-se personalment a l'OMAC.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

La Paeria ha apostat clarament per la digitalització de l'administració

La Paeria ha apostat clarament per la digitalització de l'administració posant a l'abast dels lleidatans i les lleidatanes el màxim d'eines informàtiques per tramitar documentació en línia, de manera pràctica i amb garanties de seguretat.

 

El tràmit, que és gratuït, es troba a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica de la Paeria, amb la informació de qui pot sol·licitar l'alta i la documentació que cal aportar. A més, quan es dona l'alta al Padró d'Habitants es facilita, si així s'autoritza, la comunicació de l'adreça del Padró a altres administracions. D'aquesta forma, si es marca l'opció en el tràmit, també se simplifica la relació amb la resta d'administracions pel que fa a aquest tema.

 

Qui pot sol·licitar el tràmit?

Les persones que poden sol·licitar el tràmit són:

  

  

-el progenitor o la progenitora del nounat/ada, dins de l'any natural del naixement, sempre que el nounat/ada s'empadroni al domicili d'algun d'ells/es.

  

  

-Altres persones degudament autoritzades amb el model d'Autorització de tràmits (apartat Impresos).

  

  

-Si el nounat/ada no s'empadrona en el domicili de cap dels progenitors/es, cal fer la consulta a l'OMAC.

  

  

La documentació que cal aportar és:

  

  

-empadronament amb ambdós progenitors/es o tutors/es legals: llibre de família (pàgina del/de la menor i dels progenitors) o la certificació literal de naixement.

  

  

-empadronament amb només un dels progenitors/es: llibre de família (pàgina del/de la menor i dels progenitors) o la certificació literal de naixement. També un d'aquests tres documents, en el supòsit que els dos progenitors estiguin reconeguts (apartat Impresos): 1) Autorització de menors signada pel progenitor/a que no constarà empadronat/a amb el/la menor i el document d'identitat d'aquest/a (sempre en el supòsit de custòdies compartides), o 2) Sentència on consti qui té la guarda i custòdia, o 3) Declaració responsable signada pel progenitor/a que tingui la guarda i custòdia i el document d'identitat (segons correspongui) de qui signi.

  

  

-empadronament amb cap dels seus progenitors/es o tutors/es legals: Consulteu a l'Oficina municipal d'atenció ciutadana (Rambla Ferran, 32, baixos; gestions-omac@paeria.cat).

  

  

S'ha de recordar que en la situació de confinament pel coronavirus, l'oficina l'OMAC està tancada a l'atenció presencial i no es dona cita. Podeu contactar amb l'OMAC per

  

  

-Telèfon: 973 67 80 60

  

  

-E-mail: gestions-omac@paeria.cat

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Sin categorizar

La Paeria activa el tràmit online per fer l’alta per naixement al Padró Municipal

Comparteix

Peus

Els pares ja poden fer el tràmit online | Pixabay

L'Ajuntament de Lleida ha posat en marxa el tràmit online per gestionar l'alta per naixement al Padró Municipal d'Habitants. A partir d'aquest dijous ja es pot tramitar aquest document de manera telemàtica, amb la signatura electrònica.

 

Abans de l'estat d'alarma per la Covid-19 la gestió de l'alta per naixement al Padró només es podia fer presencialment a [http:// https://omac.paeria.cat/lomac/contactar]l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana (OMAC). Amb la implementació d'aquest procediment telemàtic es vol facilitar i simplificar la relació amb l'administració i estalviar temps a la ciutadania, que ja no haurà de demanar cita prèvia ni desplaçar-se personalment a l'OMAC.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

La Paeria ha apostat clarament per la digitalització de l'administració

La Paeria ha apostat clarament per la digitalització de l'administració posant a l'abast dels lleidatans i les lleidatanes el màxim d'eines informàtiques per tramitar documentació en línia, de manera pràctica i amb garanties de seguretat.

 

El tràmit, que és gratuït, es troba a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica de la Paeria, amb la informació de qui pot sol·licitar l'alta i la documentació que cal aportar. A més, quan es dona l'alta al Padró d'Habitants es facilita, si així s'autoritza, la comunicació de l'adreça del Padró a altres administracions. D'aquesta forma, si es marca l'opció en el tràmit, també se simplifica la relació amb la resta d'administracions pel que fa a aquest tema.

 

Qui pot sol·licitar el tràmit?

Les persones que poden sol·licitar el tràmit són:

  

  

-el progenitor o la progenitora del nounat/ada, dins de l'any natural del naixement, sempre que el nounat/ada s'empadroni al domicili d'algun d'ells/es.

  

  

-Altres persones degudament autoritzades amb el model d'Autorització de tràmits (apartat Impresos).

  

  

-Si el nounat/ada no s'empadrona en el domicili de cap dels progenitors/es, cal fer la consulta a l'OMAC.

  

  

La documentació que cal aportar és:

  

  

-empadronament amb ambdós progenitors/es o tutors/es legals: llibre de família (pàgina del/de la menor i dels progenitors) o la certificació literal de naixement.

  

  

-empadronament amb només un dels progenitors/es: llibre de família (pàgina del/de la menor i dels progenitors) o la certificació literal de naixement. També un d'aquests tres documents, en el supòsit que els dos progenitors estiguin reconeguts (apartat Impresos): 1) Autorització de menors signada pel progenitor/a que no constarà empadronat/a amb el/la menor i el document d'identitat d'aquest/a (sempre en el supòsit de custòdies compartides), o 2) Sentència on consti qui té la guarda i custòdia, o 3) Declaració responsable signada pel progenitor/a que tingui la guarda i custòdia i el document d'identitat (segons correspongui) de qui signi.

  

  

-empadronament amb cap dels seus progenitors/es o tutors/es legals: Consulteu a l'Oficina municipal d'atenció ciutadana (Rambla Ferran, 32, baixos; gestions-omac@paeria.cat).

  

  

S'ha de recordar que en la situació de confinament pel coronavirus, l'oficina l'OMAC està tancada a l'atenció presencial i no es dona cita. Podeu contactar amb l'OMAC per

  

  

-Telèfon: 973 67 80 60

  

  

-E-mail: gestions-omac@paeria.cat

Abaten un porc senglar a la zona del Parc de l’Aigua de Lleida
Lleida viu un Sant Jordi atípic sense parades i amb els carrers gairebé buits

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.