La Paeria estudiarà la possibilitat que Lleida aculli la col·lecció de joguines històriques de Lo Baratillo, establiment emblemàtic a la ciutat que va tancar portes el 1979. L’alcalde, Fèlix Larrosa, acompanyat de la regidora de Cultura i Promoció Econòmica, Pilar Bosch, s’han reunit amb el propietari de la col·lecció, Manel Gigó, per veure l’escenari que s’obre, després que s’hagi descartat que la col·lecció s’ubiqui a Artesa de Lleida. NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Larrosa s’ha interessat per perquè aquesta torni a Lleida i sigui un referent més de l’oferta cultural i paisatgística de la ciutat. Una proposta, ha dit, que es vincularia a la memòria de la ciutat i que aniria en la línia de «recuperar l’orgull i l’autoestima amb aquests elements que formen part de l’imaginari col·lectiu, especialment de les persones que tenim una certa edat», i també fent un projecte per fer-hi partícip el jovent. Així doncs, el paer en cap convocarà el Consell Municipal de Cultura, de cara al setembre, per explicar la iniciativa, recollir la visió del sector cultural de la ciutat i escoltar les seves recomanacions.
D’altra banda, Gigó ha valorat l’agilitat i la sensibilitat del nou equip de govern sobre el projecte que «penso que és de la gent de Lleida», ha remarcat. La col·lecció és de més de 3.000 peces del 1.900 al 1980 aproximadament. «Està feta perquè no es perdi el record d’allò que va representar durant dècades el Baratillo, que va ser un referent al centre de Lleida», ha afegit. Gigó ha conclòs que és una col·lecció que està feta amb aquesta voluntat de mantenir aquesta memòria i «què millor que estigui envoltada dels lleidatans i lleidatanes».