Comarques

Un poble del Pla d’Urgell perd mig milió de litres d’aigua al dia per una fuita

La fuita, oculta a la xarxa durant anys, disparava el consum d’aigua sense poder ser localitzada

Comparteix

Imatge d'una fuita d'aigua. / Pixabay

Una fuita aigua al Pla Urgell ha provocat la pèrdua de prop de mig milió de litres d’aigua cada dia en un municipi de la comarca. La incidència, amagada en un tram de la xarxa, ha estat activa durant anys sense poder ser localitzada. Després de detectar consums anòmals reiterats, els serveis tècnics van aconseguir identificar el punt exacte de la pèrdua en un tram situat a l’encreuament entre l’avinguda Pau Casals i l’avinguda Sant Roc, al municipi del Palau d’Anglesola.

Segons les dades recopilades, aquesta fuita era la principal causa de l’increment sostingut del volum d’aigua subministrada durant els darrers anys. Durant el 2025, el municipi registrava una mitjana diària propera als 1.050 metres cúbics d’aigua, més d’un milió de litres al dia. Aquestes xifres contrastaven amb les dades d’anys anteriors. El 2017 i el 2018 el consum se situava lleugerament per sobre dels 600 metres cúbics diaris. El 2022 va augmentar fins als 700, i el 2024 va superar els 800, tot i les actuacions constants per reduir pèrdues a la xarxa.

En aquest període es van dur a terme diverses inspeccions, inclosa una campanya amb geòfons a més de 40 carrers del municipi. Aquesta tècnica d’escolta subterrània permet detectar fuites d’aigua, però en aquest cas no va ser possible localitzar el punt exacte de la pèrdua.

Sense grans obres

Finalment, la fuita s’ha pogut detectar i reparar sense necessitat de fer obres de gran impacte. Un cop resolta la incidència, el consum s’ha estabilitzat en una mitjana de 550 metres cúbics diaris, una xifra coherent amb el perfil poblacional i l’activitat del municipi.

A més de reduir riscos d’humitats i filtracions, la reparació permetrà un estalvi econòmic immediat. El cost de l’actuació quedarà ràpidament amortitzat gràcies a la reducció del volum d’aigua facturada.

La resolució posa fi a una situació que havia generat preocupació durant anys i suposa un pas endavant cap a una gestió més eficient i responsable de l’aigua al Pla d’Urgell.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El Pirineu i Ponent ja s’escalfen més del doble del previst
Negatius els controls de grip aviària a les granges properes de l’Urgell

Últimes Noticies

També et pot interessar