El Palau d’Anglesola ha estat distingit amb tres flors d’honor a la gala de Viles Florides, celebrada aquest passat divendres al port de Blanes. Aquest reconeixement subratlla la importància dels espais verds al municipi i forma part d’un moviment que busca transformar indrets de Catalunya i Andorra mitjançant la creació d’espais verds urbans i enjardinats. Viles Florides pretén posar en valor la riquesa natural i paisatgística dels territoris a través del reconeixement públic de projectes d’enjardinament, mobiliari urbà i espais lúdics.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Un jurat d’experts avaluà els municipis candidats tenint en compte diversos criteris com el patrimoni vegetal, l’impacte visual, les activitats socials al voltant dels parcs i jardins, així com la sostenibilitat ambiental. En aquest sentit, el Palau ha realitzat millores significatives, com el canvi d’alguns espais de gespa i una inversió per utilitzar aigua del subsol, reduint així les pèrdues de la xarxa d’aigua.
Durant la gala, el conseller d’Agricultura, Òscar Ordeig, va destacar que Viles Florides va més enllà de ser simples pobles verds; són comunitats que ofereixen espais més agradables i saludables, contribuint al benestar i la qualitat de vida dels seus habitants. Ordeig va fer una crida perquè els 947 municipis de Catalunya s’adhereixin a aquesta iniciativa. Actualment, el Palau d’Anglesola és l’únic municipi del Pla d’Urgell que forma part del programa. Els guardons van ser recollits per la comissió de Viles Florides, composta per Jaume Mas, Joan Valls i el cap de jardineria, Kiko Cervelló.