Els Agents Rurals han interceptat un pescador furtiu reincident al Pallars Sobirà durant un dispositiu de vigilància a l’Estany de Flamisella, al municipi de Lladorre. L’home ha estat denunciat després de ser sorprès amb 22 truites comunes, quan la normativa només permet capturar-ne dues per pescador i dia en aquest espai natural.
Durant la inspecció, els agents van comprovar que una part important de les captures tampoc complia la talla mínima autoritzada de 22 centímetres. En concret, entre les truites comissades n’hi havia dues de 19 centímetres, cinc de 20 i quatre de 21, motiu pel qual també es van intervenir tant els exemplars capturats com les arts de pesca utilitzades.
Múltiples incompliments de la normativa de pesca
A més de superar àmpliament el límit de captures, els Agents Rurals van detectar diverses irregularitats durant l’actuació. El pescador utilitzava hams amb arponet, prohibits en aquesta zona, així com esquers naturals no autoritzats. També pescava sense salabre i feia servir plom, elements que la regulació vigent restringeix en aquest estany.
Els agents també van comprovar que, tot i disposar del carnet de pescador riberenc en vigor, no havia marcat el dia de pesca, un requisit obligatori abans d’iniciar l’activitat.
Un infractor reincident al mateix estany
La persona denunciada no era desconeguda pels Agents Rurals. De fet, ja havia estat sancionada en dues ocasions anteriors per superar en més d’un 30% el nombre màxim de captures autoritzades. Les dues infraccions també s’havien produït a l’Estany de Flamisella, situat dins del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
Aquest estany d’origen glacial, ubicat a uns 2.200 metres d’altitud a la capçalera de la Noguera de Cardós, permet la pesca recreativa sempre que es respecti estrictament la normativa específica de l’espai.
Recorden la importància de consultar la normativa
Els Agents Rurals recorden que la pesca recreativa de salmònids està permesa en molts estanys d’alta muntanya del Pirineu català. Amb l’excepció dels espais on està expressament prohibida, com ara els situats dins del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici.
Per facilitar el compliment de la normativa, el cos recomana consultar la Capa PesCat. Una eina que permet localitzar les zones de pesca de Catalunya i conèixer les condicions específiques de cada massa d’aigua, com ara els hams i esquers autoritzats, el nombre màxim de captures o les talles mínima i màxima permeses.










