Lleida

Les pimes de Lleida creixen en ocupació, però tenen menys productivitat

Pimec reclama el polígon de Torreblanca i més habitatge per garantir el creixement empresarial

Comparteix

empresari
Imatge d'arxiu d'una empresa / Pixabay

Les petites i mitjanes empreses de Lleida han aconseguit augmentar l’ocupació durant el 2024, tot i la lleugera davallada en el nombre d’empreses actives. Segons l’Anuari de la Pime Catalana 2025, presentat aquest dimarts per Pimec, la demarcació lleidatana ha perdut un 1,2% de pimes en comparació amb l’any anterior, però ha guanyat un 1,8% d’ocupats. Aquesta dada mostra que, malgrat la reducció del teixit empresarial, les pimes de la zona incrementen la seva dimensió i capacitat d’ocupació.

Lleida, a la cua en productivitat

Tot i aquesta evolució positiva en l’ocupació, Lleida es manté entre les demarcacions catalanes amb una productivitat més baixa. Segons Moisès Bonal, director d’Estudis i Anàlisi Econòmica de Pimec, “el principal repte de les pimes lleidatanes és guanyar productivitat, ja que actualment es troben al darrere de la mitjana catalana”.

Bonal ha subratllat que millorar la competitivitat passa per apostar per la innovació, reduir l’absentisme laboral i invertir en infraestructures empresarials modernes. A més, ha advertit que la manca d’habitatge assequible i de sòl industrial pot frenar el creixement de l’activitat econòmica i dificultar l’atracció de talent.

Pimec reclama el polígon de Torreblanca i més habitatge

Davant d’aquesta situació, Pimec reclama impulsar el polígon industrial de Torreblanca, una infraestructura clau per atraure noves inversions i facilitar l’expansió de les empreses existents. L’entitat també defensa la necessitat de fomentar la construcció d’habitatge per evitar que la manca d’oferta limiti el desenvolupament empresarial.

“Les empreses necessiten treballadors, i els treballadors necessiten un lloc on viure. Sense habitatge, el creixement és impossible”, ha afirmat Bonal durant la presentació de l’informe.

Innovació i formació, claus per al futur

Segons les dades de l’Anuari, les pimes catalanes continuen representant més del 99% del teixit empresarial del país, amb una aportació fonamental a l’ocupació i al PIB. En el cas de Lleida, Pimec considera que cal intensificar la digitalització i la formació contínua com a eixos centrals per millorar la productivitat i la qualitat del treball.

L’entitat també aposta per reforçar la col·laboració publicoprivada per desenvolupar projectes d’innovació i sostenibilitat, i per fomentar l’emprenedoria juvenil com a via per diversificar el teixit empresarial.

Un missatge d’optimisme amb reptes pendents

Tot i els reptes, Bonal ha volgut transmetre un missatge d’optimisme: “Les pimes lleidatanes han demostrat capacitat de resistència i d’adaptació. El repte ara és transformar aquest creixement en productivitat”.

Pimec confia que, amb polítiques adequades i una aposta ferma per la innovació, Lleida pot millorar la seva competitivitat i consolidar-se com un territori atractiu per a la inversió i l’ocupació de qualitat.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

La Brigada Jove millora els espais verds i el manteniment del Centre BTT de Pardinyes
Emergència al Banc de Sang: es necessiten donacions urgents a Lleida

Últimes Noticies

També et pot interessar