Lleida
calorLLEIDAonada de calorpiscines Lleida

L’onada de calor obliga Lleida a avançar l’obertura de les piscines

La Paeria activa la fase d'alerta per altes temperatures i posa a disposició una cinquantena de refugis climàtics

Comparteix

Piscina municipal a Lleida. / LleidaDiari.cat

L’Ajuntament de Lleida ha decidit avançar l’obertura de les piscines municipals aquest diumenge davant la previsió d’una intensa onada de calor que afectarà especialment les comarques de Ponent. Els equipaments de Cappont, Balàfia, Pardinyes, la Bordeta, el Secà de Sant Pere i Magraners obriran excepcionalment a les 10.00 del matí. Una hora abans de l’horari habitual.

La mesura arriba després de l’avís de situació meteorològica de perill emès pel Servei Meteorològic de Catalunya, que preveu temperatures que poden assolir o superar els 40 graus a Lleida durant els pròxims dies.

Activada la fase d’alerta per calor intensa

La Paeria ha decretat l’activació de la Fase 2 del Pla operatiu per prevenir els efectes de la calor sobre la salut al municipi de Lleida. Aquesta situació d’alerta es mantindrà davant la previsió de tres dies consecutius amb temperatures extremes al Pla de Lleida. El dispositiu implica la coordinació de diferents àrees municipals, entre les quals Salut Pública, Serveis Socials, Protecció Civil, Esports i Gent Gran.

L’objectiu és protegir especialment les persones més vulnerables davant un episodi que podria allargar-se fins dimarts.

Una cinquantena de refugis climàtics

Per ajudar la ciutadania a suportar millor les altes temperatures, l’Ajuntament posa a disposició una xarxa d’una cinquantena de refugis climàtics repartits per tota la ciutat. Entre els espais interiors hi ha equipaments culturals com el Museu Morera, La Panera o el Museu Roda Roda. Així com la Casa dels Gegants o la Sala d’Exposicions de la Paeria.

També formen part de la xarxa diversos centres cívics, centres sèniors i biblioteques. Tots ells disposen d’espais climatitzats per oferir confort tèrmic durant les hores de més calor.

Parcs, places i carrers amb ombra

La xarxa de refugis climàtics inclou també espais exteriors com els Camps Elisis, el Parc de la Mitjana, el Parc de l’Aigua o l’Arborètum. A més, s’han identificat zones ombrejades en una dotzena de barris de la ciutat. Amb carrers, places i jardins que poden servir com a espais de refugi davant les altes temperatures.

Des de la Paeria es recomana evitar activitats físiques a les hores centrals del dia, hidratar-se sovint i prestar especial atenció a infants, persones grans i col·lectius vulnerables.

L’episodi de calor extrema coincidirà amb l’inici oficial de l’estiu i manté en alerta els serveis municipals davant unes temperatures que podrien situar Lleida entre els punts més calorosos de Catalunya.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Famílies: l’Arnau de Vilanova crea una nova àrea de parts més humanitzada
Farmaciola de Pagès ensenya remeis amb plantes de l’Horta de Lleida

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar