Comarques

La pista que va delatar sis caçadors furtius a la Val d’Aran

Els Agents Rurals i el Conselh Generau d’Aran culminen setmanes de seguiments amb la denúncia de diverses persones i la confiscació de material de caça furtiva

Comparteix

Una pista delata sis caçadors furtius a la Val d'Aran. / LleidaDiari.cat

Una pista delata sis caçadors a la Val d’Aran en el marc d’uns dispositius de seguiment coordinats pels Agents de Medi Ambient del Conselh Generau d’Aran i pel Grup Especial de Verins i Antifurtivisme del Cos d’Agents Rurals. Les actuacions s’han dut a terme durant setmanes i han permès evidenciar un modus operandi estructurat i metòdic. Els investigadors van constatar que el grup facilitava guiatge i suport logístic a persones procedents de diferents punts de l’Estat. En un dels seguiments, fa dues setmanes, els agents van intervenir quan dos dels implicats havien abatut un cérvol i una femella d’isard. Dies més tard, es van denunciar quatre persones més després de localitzar dos caps d’isard.

Els denunciats —tres veïns de la Val d’Aran, dos de Ciudad Real i un de València— operaven principalment a la Val de Toran i a la zona de Sallent. Segons les sospites dels efectius, el grup hauria abatut almenys 21 isards i 3 cèrvols des del 2017. En els operatius es van confiscar peces, armes i diversos elements utilitzats per a la caça furtiva, com prismàtics, visors tèrmics i altres instruments especialitzats.

Sancions de fins a 120.000 euros

El Tribunal Suprem estableix que el furtivisme pot constituir delicte encara que no s’arribi a capturar cap peça. Només pel fet d’exercir l’activitat cinegètica sense autorització. La normativa vigent estableix sancions d’entre 3.001 i 120.000 euros. Així com la possible pèrdua de la llicència fins a cinc anys i l’expulsió temporal de la societat de caça corresponent.

El Conselh Generau d’Aran treballa amb les societats de caça i pesca per garantir una gestió sostenible de l’activitat. Aquestes entitats han reclamat un reforç en el control davant pràctiques irregulars. El Conselh subratlla la importància que tots els actors implicats col·laborin en la detecció i la denúncia d’aquestes conductes per protegir la fauna i assegurar una activitat cinegètica responsable.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Campanya d’oli crítica a Catalunya: pèrdues del 40% al 70%
El 7è Premi de Recitació Poètica del Segrià homenatja ‘La parra’

Últimes Noticies

També et pot interessar