Quasi el 70% de la població ignora la data de caducitat dels productes

Comparteix

Imatge d'un supermercat

El 67% dels consumidors espanyols admet que consumeix productes caducats si el seu aspecte i olor no donen senyals de deteriorament, tot i que fins al 85% assegura que presta atenció a la data de caducitat o consum preferent. Així ho revela el primer ‘Baròmetre de Seguretat Alimentària d’AECOC’, un estudi que analitza el coneixement del consumidor sobre seguretat alimentària, la seva confiança en el sistema i els seus hàbits en la conservació, preparació i consum d’aliments. L’informe s’ha presentat aquesta setmana a Madrid, en el marc del 22è Congrés d’AECOC de Seguretat Alimentària i Qualitat.

L’estudi també identifica algunes pràctiques de risc en la manipulació d’aliments a casa, com la descongelació inadequada o la conservació de llaunes obertes a la nevera.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Entre els principals resultats, l’informe destaca que un 62% dels consumidors associa correctament la seguretat alimentària amb la prevenció de malalties transmeses pels aliments, tot i que els joves mostren més confusió, relacionant-la amb conceptes com la sostenibilitat i l’alimentació saludable.

Segons l’estudi, el 81% dels consumidors s’informa sobre seguretat alimentària, confiant principalment en organismes oficials com l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) (51%) i en professionals sanitaris (48%). No obstant això, el 61% dels enquestats considera que els majors riscos per a la seguretat alimentària es produeixen en la fase de producció industrial, seguits per la restauració i el transport d’aliments. En canvi, menys del 50% és conscient dels riscos que es poden generar a casa per una manipulació o conservació incorrecta dels aliments.




Els joves d’entre 18 i 27 anys destaquen com un grup especialment vulnerable: fins al 43% d’ells afirma no tenir coneixement de les alertes alimentàries i, en cas d’informar-se, ho fa a través de xarxes socials, ja sigui mitjançant amics o familiars (43%) o a través dels perfils de les marques (42%).

Quant a la percepció d’Espanya en comparació amb altres països en matèria de seguretat alimentària, el 47% dels enquestats considera que el país té estàndards similars als de la resta d’Europa, mentre que un 26% el situa en una posició millor. A més, el baròmetre destaca que no es perceben grans diferències entre els productes industrials i artesanals pel que fa al compliment de mesures de seguretat alimentària, i que els segells i certificacions són els elements que més confiança generen en els consumidors.

L’impacte de les alertes alimentàries també ha estat objecte d’anàlisi, revelant que el 63% dels consumidors confia en els controls del sector després de rebre notícies d’aquest tipus, encara que un 37% desenvolupa desconfiança. El 74% dels enquestats deixa de confiar en una marca específica després d’una alerta, però continua comprant el mateix tipus de producte d’una altra empresa.

Finalment, l’informe conclou amb una anàlisi sobre com els consumidors identifiquen productes en mal estat. Destaca que el 88% es guia per l’olor, el color o la textura, encara que un 9% reconeix que a vegades consumeix productes amb senyals de deteriorament.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

Quasi el 70% de la població ignora la data de caducitat dels productes

Comparteix

Imatge d'un supermercat

El 67% dels consumidors espanyols admet que consumeix productes caducats si el seu aspecte i olor no donen senyals de deteriorament, tot i que fins al 85% assegura que presta atenció a la data de caducitat o consum preferent. Així ho revela el primer ‘Baròmetre de Seguretat Alimentària d’AECOC’, un estudi que analitza el coneixement del consumidor sobre seguretat alimentària, la seva confiança en el sistema i els seus hàbits en la conservació, preparació i consum d’aliments. L’informe s’ha presentat aquesta setmana a Madrid, en el marc del 22è Congrés d’AECOC de Seguretat Alimentària i Qualitat.

L’estudi també identifica algunes pràctiques de risc en la manipulació d’aliments a casa, com la descongelació inadequada o la conservació de llaunes obertes a la nevera.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Entre els principals resultats, l’informe destaca que un 62% dels consumidors associa correctament la seguretat alimentària amb la prevenció de malalties transmeses pels aliments, tot i que els joves mostren més confusió, relacionant-la amb conceptes com la sostenibilitat i l’alimentació saludable.

Segons l’estudi, el 81% dels consumidors s’informa sobre seguretat alimentària, confiant principalment en organismes oficials com l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) (51%) i en professionals sanitaris (48%). No obstant això, el 61% dels enquestats considera que els majors riscos per a la seguretat alimentària es produeixen en la fase de producció industrial, seguits per la restauració i el transport d’aliments. En canvi, menys del 50% és conscient dels riscos que es poden generar a casa per una manipulació o conservació incorrecta dels aliments.




Els joves d’entre 18 i 27 anys destaquen com un grup especialment vulnerable: fins al 43% d’ells afirma no tenir coneixement de les alertes alimentàries i, en cas d’informar-se, ho fa a través de xarxes socials, ja sigui mitjançant amics o familiars (43%) o a través dels perfils de les marques (42%).

Quant a la percepció d’Espanya en comparació amb altres països en matèria de seguretat alimentària, el 47% dels enquestats considera que el país té estàndards similars als de la resta d’Europa, mentre que un 26% el situa en una posició millor. A més, el baròmetre destaca que no es perceben grans diferències entre els productes industrials i artesanals pel que fa al compliment de mesures de seguretat alimentària, i que els segells i certificacions són els elements que més confiança generen en els consumidors.

L’impacte de les alertes alimentàries també ha estat objecte d’anàlisi, revelant que el 63% dels consumidors confia en els controls del sector després de rebre notícies d’aquest tipus, encara que un 37% desenvolupa desconfiança. El 74% dels enquestats deixa de confiar en una marca específica després d’una alerta, però continua comprant el mateix tipus de producte d’una altra empresa.

Finalment, l’informe conclou amb una anàlisi sobre com els consumidors identifiquen productes en mal estat. Destaca que el 88% es guia per l’olor, el color o la textura, encara que un 9% reconeix que a vegades consumeix productes amb senyals de deteriorament.

Catalunya lidera el reciclatge de mòbils antics
Preocupant: Augmenta el nombre de joves que reconeixen exercir violència masclista

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.