Societat

Important: La primera ciutat catalana que controlarà les infraccions comeses al carril bus

Comparteix

Un vehicle específic de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) detectarà a partir d’aquest dimecres les infraccions comeses als carrils bus de Barcelona. D’aquesta manera, si el cotxe detecta vehicles privats o de distribució de mercaderies estacionats o parats al carril reservat per al bus, fotografia la infracció i s’envia a l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH), que és qui gestionarà la sanció amb el ciutadà, que pot oscil·lar entre els 60 i els 200 euros segons el cas.El vehicle va vinilat de vermell i blanc i porta l’identificatiu «Control fotogràfic carril bus», així com el logotip de TMB i va equipat amb diferents elements embarcats que fan possible la captació d’imatges i d’informació.


▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El cotxe circularà de forma planificada amb dos empleats de TMB pels carrers de la ciutat de Barcelona per les zones amb més impacte d’aquest tipus d’infraccions en la circulació, durant l’horari de servei d’autobusos. Funcionarà com un sistema complementari a l’acció de la Guàrdia Urbana per dissuadir i sancionar les males pràctiques que cometen els conductors de vehicles privats i mercaderies als carrils reservats per al bus.


B-Lleida-diari.cat


Principal obstacle: cotxes aturats

El vehicle, que es va presentar públicament el passat 4 de març, ha detectat 60 infraccions al dia de mitjana durant els dos mesos que ha estat circulant en fase de proves.

El principal obstacle són els cotxes que s’aturen al carril bus (sovint fent tasques de càrrega i descàrrega) i obliguen als autobusos, vehicles llargs de 12 o 18 metres, a sortejar els turismes. A més d’alentir la velocitat del bus, s’augmenta el risc d’accident per les maniobres que han de fer els conductors de l’autobús per canviar de carril o bé impedeixen que el bus s’aturi al lloc destinat per fer pujar i baixar el passatge. Actualment els autobusos de TMB circulen per una xarxa de 221,8 quilòmetres de carril bus.

Amb aquesta mesura, l’Ajuntament i TMB esperen millorar l’eficiència del servei del transport públic en superfície, la velocitat del bus i la seguretat viària, evitant maniobres complexes quan s’han d’esquivar vehicles al carril bus i facilitant la correcta aproximació del bus a la parada.

En paral·lel, durant els primers dies també es posarà en marxa un equip d’informadors que al llarg de les primeres setmanes informaran als vehicles que estiguin aturats o estacionats al carril bus de la prohibició de fer-ho. Els informadors estaran situats en aquells carrers on s’ha detectat un major nombre d’infraccions durant el període de prova i repartiran fulletons amb la informació i les zones de càrrega i descàrrega més properes.




Alerten de possibles fraus en la revenda d’entrades de Champions
Vídeo: Els comuns simulen un conegut videojoc on vencen les eleccions

Últimes Noticies

També et pot interessar

Important: La primera ciutat catalana que controlarà les infraccions comeses al carril bus

Comparteix

Un vehicle específic de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) detectarà a partir d’aquest dimecres les infraccions comeses als carrils bus de Barcelona. D’aquesta manera, si el cotxe detecta vehicles privats o de distribució de mercaderies estacionats o parats al carril reservat per al bus, fotografia la infracció i s’envia a l’Institut Municipal d’Hisenda (IMH), que és qui gestionarà la sanció amb el ciutadà, que pot oscil·lar entre els 60 i els 200 euros segons el cas.El vehicle va vinilat de vermell i blanc i porta l’identificatiu «Control fotogràfic carril bus», així com el logotip de TMB i va equipat amb diferents elements embarcats que fan possible la captació d’imatges i d’informació.


▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El cotxe circularà de forma planificada amb dos empleats de TMB pels carrers de la ciutat de Barcelona per les zones amb més impacte d’aquest tipus d’infraccions en la circulació, durant l’horari de servei d’autobusos. Funcionarà com un sistema complementari a l’acció de la Guàrdia Urbana per dissuadir i sancionar les males pràctiques que cometen els conductors de vehicles privats i mercaderies als carrils reservats per al bus.


B-Lleida-diari.cat


Principal obstacle: cotxes aturats

El vehicle, que es va presentar públicament el passat 4 de març, ha detectat 60 infraccions al dia de mitjana durant els dos mesos que ha estat circulant en fase de proves.

El principal obstacle són els cotxes que s’aturen al carril bus (sovint fent tasques de càrrega i descàrrega) i obliguen als autobusos, vehicles llargs de 12 o 18 metres, a sortejar els turismes. A més d’alentir la velocitat del bus, s’augmenta el risc d’accident per les maniobres que han de fer els conductors de l’autobús per canviar de carril o bé impedeixen que el bus s’aturi al lloc destinat per fer pujar i baixar el passatge. Actualment els autobusos de TMB circulen per una xarxa de 221,8 quilòmetres de carril bus.

Amb aquesta mesura, l’Ajuntament i TMB esperen millorar l’eficiència del servei del transport públic en superfície, la velocitat del bus i la seguretat viària, evitant maniobres complexes quan s’han d’esquivar vehicles al carril bus i facilitant la correcta aproximació del bus a la parada.

En paral·lel, durant els primers dies també es posarà en marxa un equip d’informadors que al llarg de les primeres setmanes informaran als vehicles que estiguin aturats o estacionats al carril bus de la prohibició de fer-ho. Els informadors estaran situats en aquells carrers on s’ha detectat un major nombre d’infraccions durant el període de prova i repartiran fulletons amb la informació i les zones de càrrega i descàrrega més properes.




Últimes Noticies

També et pot interessar