Societat

Protecció Civil amplia la plantilla per reforçar el sistema d’emergències

La incorporació de prop de 90 professionals s'emmarca en l'impuls arran dels efectes de la dana al País Valencià

Comparteix

Un vehicle de Protecció Civil amb un grup de voluntaris organitzant-se amb els Bombers al fons.
Un vehicle de Protecció Civil amb un grup de voluntaris organitzant-se amb els Bombers al fons.

Protecció Civil ha iniciat un procés d’ampliació de plantilla per reforçar el sistema d’emergències, especialment en l’àmbit local.
Aquesta mesura sorgeix de l’acord de Govern aprovat fa un any arran dels greus efectes de la DANA al País Valencià.

En total, s’incorporaran 87 professionals amb perfils diversos. Els nous treballadors se sumaran tant als serveis centralscom als territorials, amb l’objectiu de reforçar totes les fases del sistema: prevenció, gestió i recuperació.

Amb aquestes noves incorporacions, Protecció Civil arribarà als 168 professionals, fet que suposa l’ampliació més important de la seva història recent.

Impuls al suport tècnic i econòmic als municipis

L’acord de Govern també preveia millorar la infraestructura tècnica i econòmica de suport als ens locals, per actualitzar la planificació d’emergències municipals.
En aquest context, l’executiu va aprovar la creació de les 87 noves places que ara surten a oferta pública.

De les places convocades:

  • 74 són de personal tècnic,

  • 4 d’operadors del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT),

  • i 9 d’administració.

D’altra banda, les places tècniques s’han distribuït entre els serveis territorials de tot el país per garantir una cobertura equitativa.

Repartiment territorial

Les 74 places tècniques s’assignaran així:

  • Alt Pirineu: 3

  • Barcelona: 7

  • Catalunya Central: 4

  • Girona: 6

  • Lleida: 4

  • Penedès: 3

  • Tarragona: 5

  • Terres de l’Ebre: 2

A més, s’han previst places de suport administratiu en els serveis territorials per millorar la gestió diària.

Pel que fa als serveis centrals, es creen 40 places més:

  • 15 per a l’àmbit operatiu,

  • 8 per a planificació,

  • 5 per a campanyes de sensibilització de la població,

  • 2 per a tecnologia,

  • 4 per a assessorament jurídic,

  • i 6 per a administració.

En conjunt, aquest reforç vol enfortir la capacitat de resposta davant qualsevol emergència o risc local.

Suport directe a les emergències locals

Els nous tècnics tindran un paper clau en la supervisió i avaluació dels plans municipals de protecció civil (DUPROCIM).
Així mateix, donaran suport directe als ajuntaments en la seva implantació i actualització.

També col·laboraran en la planificació i prevenció de riscos, participant en operacions de resposta davant emergències i en activitats de formació i conscienciació ciutadana.
Per exemple, organitzaran simulacres i exercicis pràctics vinculats als plans de protecció civil de la Generalitat.

D’altra banda, aquests professionals contribuiran a revisar i actualitzar els mapes de riscos per detectar nous escenaris derivats del canvi climàtic.
En definitiva, la seva tasca permetrà millorar la coordinació i l’eficiència del sistema d’emergències local.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Halloween i Tots Sants: tradició, emoció i convivència a Catalunya
Coneixes el mètode de WhatsApp per alliberar espai? T’interessa!

Últimes Noticies

També et pot interessar