Catalunya Diari

Alcarràs estrena una app per comunicar incidències i resoldre dubtes mediambientals

Alcarràs estrena una app per comunicar incidències i resoldre dubtes mediambientals| Redacció - Fotografia: Ajuntament d'Alcarràs

 

L'Ajuntament d'Alcarràs ha posat en marxa una aplicació per mòbil que permet a la ciutadania comunicar incidències a la via pública o resoldre dubtes mediambientals. En un temps de respostes no superior a les 24 hores, el ciutadà rep un missatge, ja sigui explicatiu sobre la consulta que ha fet o bé de en quin estat de resolució es troba la incidència que ha enviat.

La aplicació, que té el nom de 'Línia Verda' i que es pot descarregar gratuïtament a través de Android i Apple, permet d'una manera còmoda, àgil i efectiva comunicar aspectes de la via pública i l'espai urbà relacionats amb l'enllumenat, la neteja viària, el mobiliari urbà, els parcs i jardins, les plagues d'insectes i rosegadors, les senyals de trànsit i vehicles i la via pública en general.
 
El regidor d'Urbanisme, Santi Pelegrí, ha presentat l'aplicació a la ciutadania i ha afegit que és un pas important cap a una manera actual, àgil i eficient de resoldre aspectes quotidians.
 
Pel que fa a les consultes mediambientals, el ciutadà pot formular preguntes respecte a ordenances, tipus de legislació ambiental, dubtes en el reciclatge de residus, etcètera. Connectada a un grup d'experts en línia, la pregunta es resolt en un període de 24 hores.
 
El municipi fa així un salt qualitatiu important en el concepte de la denominada 'Smart City' o ciutat intel·ligent, oferint un canal de comunicació directa amb el ciutadà i, sobretot, interactiu. Funciona d'una manera molt senzilla: Es descarrega l'aplicació al mòbil. Un cop fet aquest pas, l'usuari pot enviar fotografies amb l'explicació de la incidència, però també pot formular preguntes. Anirà rebent avisos de l'estat de la incidència.



Comentaris

envia el comentari