Catalunya Diari

Balaguer convertirà la línia Lleida-la Pobla en tramvia per adaptar-lo millor a l'entorn urbà

Balaguer convertirà la línia Lleida-la Pobla en tramvia per adaptar-lo millor a l'entorn urbà| Redacció - Fotografia: Generalitat de Catalunya

 

Balaguer ha presentat aquest dimecres el projecte per a la integració urbana de la línia Lleida-la Pobla al seu pas pel municipi. El projecte consisteix en la conversió de la línia en tren-tramvia per adaptar-la millor a l’entorn urbà pel qual discorre, tot mantenint el traçat i la configuració actual de les vies en superfície.

Els objectius d’aquesta actuació, amb una inversió estimada en 5 milions d'euros, són integrar urbanísticament la línia de ferrocarril en relació amb la trama actual i també amb els desenvolupaments previstos pel municipi a l’est de les vies. Així ho ha explicat aquest dimecres el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat de l’alcalde de Balaguer, Josep Maria Roigé.
 
L’àmbit d’actuació del projecte abasta una superfície total de 15.400 metres quadrats i comprèn: el tram de línia ferroviària de 680 metres de longitud a l’entorn de l’estació de Balaguer, des d’uns 150 metres al sud del carrer Tarragona fins a l’encreuament amb el carrer Urgell; i els dos creuaments de la línia ferroviària amb el carrer de les Franqueses i la carretera de Camarasa.
 
La integració urbana comporta les actuacions següents:
- Integració de la configuració actual de vies. Es preveu la substitució de 242 metres de vies en balast (la pedra que s’utilitza en les vies fèrries) a via en placa de formigó i el desplaçament de les andanes.
 
- Condicionament i urbanització de l’entorn de l’estació. Es millorarà l’accessibilitat de vianants amb rampes i escales adaptades i s’inclou la possibilitat de desenvolupament d’usos comercials i de lleure.
 
- Pavimentació i semaforització de set creuaments, amb la xarxa viària existent i amb la prevista pel municipi.
 
- Els acabats combinen superfícies de llamborda i formigó imprès amb paviments de pedra artificial i panot. Els trams de platja de vies que es mantenen en balast seran continguts per vorades de granit.
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat està actualment redactant el projecte bàsic per a la integració urbana de la línia ferroviària, en col·laboració amb l’Ajuntament de Balaguer. Un cop aprovat, redactarà durant el 2016 el projecte constructiu que detallarà tècnicament l’obra civil i les instal·lacions ferroviàries corresponents a aquesta actuació i la seva coordinació amb els serveis que presta FGC.


Comentaris

envia el comentari