Catalunya Diari

Concurs d'idees per dinamitzar l'eix comercial de Mollerussa

Concurs d'idees per dinamitzar l'eix comercial de Mollerussa| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Mollerussa

 



L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, s’ha reunit aquest dissabte amb una quarantena de comerciants de la ciutat per explicar-los com es troba a hores d’ara el desenvolupament del Pla de Barris que va ser aprovat el 2010 i del qual només s’ha executat un 4% del seu import total que supera els 8 milions d’euros, ja que la Generalitat va anunciar a principis del passat any la paralització de les subvencions previstes per aquests plans. L’alcalde ha afirmat, en aquest sentit, que l’Ajuntament "no pot fer de financera d’altres administracions" i que, per tant, ha optat per executar allò que realment pot pagar. Per això, ha apuntat que "ara és el moment de dissenyar i definir com volem que sigui el centre comercial perquè quan hi hagi els diners poder executar-ho".
 
El concurs d’idees en el qual s’està treballant per elaborar-ne les bases inclourà temes com la millora de la mobilitat, de l’aparcament o de l’imatge de la façana comercial, segons ha explicat Solsona, el qual també ha destacat la necessitat de comptar amb un mapa d’usos comercials de la ciutat de manera que es pugui detectar quines són les mancances per fer un eix comercial més atractiu i ajustat a la demanda, evitar fugues i donar servei als 40.000 clients potencials de la comarca però també de comarques properes. Un dels punts en els quals es treballarà, en col·laboració amb la Cambra de Comerç i Mollerussa Comercial, serà en potenciar una borsa de lloguer de locals buits incentivant als propietaris amb algun tipus de bonificació. També s’ha referit en la necessitat de definir bé les zones de recollida de les escombraries un cop es canviï al sistema de recollida soterrada i, per tot això, ha dit,

"és necessari comptar amb l’opinió i la participació de tots els comerciants" ja que "l’aposta per aquest 2013 respecte al desenvolupament del Pla de Barris incidirà bàsicament en el sector comercial". 

 
Aquesta reunió ha servit per presentar la nova imatge gràfica que ha de servir per promocionar el Pla de Barris. En aquest sentit, segons ha explicat Sergi Fernández, de la consultora encarregada de coordinar el projecte, s’ha editat un plànol turístic que s’ha elaborat amb l’objectiu de difondre els diferents establiment que es troben concentrats al centre urbà i que sumen 367 i alhora relacionar-nos amb el patrimoni de la ciutat. A banda d’aquest plànol, també s’han editat 4.000 exemplars d’una revista que inclou la recopilació de les actuacions que es van dur a terme durant el passat any en diferents àmbits i 250 enganxines que es distribuiran pels comerços de la zona per identificar-los com a partícips del projecte. 



Comentaris

envia el comentari