Catalunya Diari

El servei de mediació de Mollerussa ha atès 90 sol·licituds durant el darrer any

El servei de mediació de Mollerussa ha atès 90 sol·licituds durant el darrer any| Text i fotografia: ACN

 

El servei de mediació de la Regidoria de Benestar Social ha atès un total de 90 sol·licituds en el darrer any, 5 més que l'anterior, segons es desprèn de la memòria anual. D'aquestes, 44 han derivat en l'obertura d'un expedient de les quals en 35 hi ha hagut un ''procés real'' de mediació, segons ha explicat l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona. 

En total, s'han tancat un total de 27 expedients i 25 han estat resolts amb èxit, per tant el Consistori considera que el servei té un 90% d'eficiència. La majoria d'assumptes tractats estan relacionats amb l'impagament de quotes veïnals (un 20%) mentre que les queixes per sorolls i filtracions d'aigua s'han reduït en un 7% .
 
L'Ajuntament de Mollerussa disposa des de fa 6 anys d'un servei de mediació de conflictes per intentar evitar arribar als jutjats per solucionar-los. Segons dades facilitades en la presentació de la memòria anual, en els 35 expedients oberts en el darrer any s'han atès un total de 102 persones. La majoria dels conflictes estan vinculats amb els impagaments de quotes, però també hi ha els dubtes en la gestió de les comunitats de veïns, que se situen com la segona demanda més comuna en la memòria. Els problemes de convivència suposen un 11% del total de sol·licituds, i en quart lloc hi ha les queixes per sorolls i filtracions d'aigua, que fins ara estaven en la segona posició del rànquing.
 
L'alcalde de Mollerussa ha volgut destacar que el 77% de la gent que s'adreça al servei de mediació municipal és del país i ha volgut ''desmitificar'' d'aquesta manera la ''percepció'' que a vegades es té que aquest servei només està encarat a atendre la immigració. La franja d'edat que més s'ha adreçat al servei oscil·la entre els 40 i els 59 anys i el 85% ha puntuat entre el 8 i el 10 la qualitat de la mediació.


Comentaris

envia el comentari