Catalunya Diari

Els nous trens de la línia de la Pobla no entraran en servei el 30 d'abril en no disposar de l'homologació definitiva

Els nous trens de la línia de la Pobla no entraran en servei el 30 d'abril en no disposar de l'homologació definitiva| Text i fotos: ACN

Els dos nous combois adquirits per FGC per a la línia ferroviària Lleida-la Pobla de Segur no podran entrar en servei el 30 d'abril com estava previst. Encara no disposen de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat Lleida, des de l'estació Lleida-Pirineus, i que formen part de la xarxa estatal d'interès general, a diferència de la resta de la línia traspassada a la Generalitat i per la qual els nous trens ja podrien circular.

Territori i Sostenibilitat no vol fixar una nova data per a la posada en servei dels nous trens fins que s'obtingui aquesta homologació, que podria ser "cosa de dies o setmanes". El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, no ha volgut assenyalar cap responsable d'aquesta situació però si ha reconegut que "s'ha pecat d'optimisme", especialment l'empresa certificadora contractada per FGC.

Amb l'objectiu de superar tots els requeriments tècnics establerts i d'obtenir aquesta certificació, el Govern va contractar l'empresa certificadora internacional, Belgorail, que s'havia compromès a què FGC disposaria d'aquesta autorització el mes d'abril, fet que no ha estat així. El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha demanat excuses a la població però no ha volgut assenyalar cap responsable de la situació que s'ha produït i, malgrat destacar l'agilitat amb què ha treballat aquesta empresa certificadora, ha apuntat a un "excés d'optimisme" per part d'aquesta a l'hora de fixar l'abril per a l'obtenció d'aquesta certificació. No ha estat, però, fins aquesta setmana que Belgorail ha comunicat a FGC que no es disposaria de l'homologació per poder operar a la xarxa d'interès general.

Font ha destacat la col·laboració obtinguda tant de l'Agència Estatal Ferroviària, com des d'Adif i Renfe, per tal que es poguessin assolir aquests requeriments abans de la data anunciada pel Govern per a la posada en servei dels nous trens. Així mateix, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat també ha remarcat que els trens adquirits per FGC a la firma suïssa Stadler per a la línia de la Pobla "no han operat mai" a la xarxa ferroviària estatal d'interès general i, per això, la seva homologació és la primera que es fa a l'Estat, al marge dels trens operats per Renfe.

Tot i que els nous combois ja podrien circular per la vuitantena de quilòmetres restants de la línia, entre la capital del Segrià i la Pobla de Segur, que són titularitat de la Generalitat -i per als quals ja es disposa de l'homologació-, des de Territori i Sostenibilitat i FGC han optat per posposar la posada en circulació dels nous trens a l'espera d'obtenir aquesta homologació.


Comentaris

envia el comentari