Catalunya Diari

Foment comença les obres de l'autovia A-13 entre Lleida i Rosselló

Foment comença les obres de l'autovia A-13 entre Lleida i Rosselló| Redacció - Fotografia: Subdelegació del Govern de Lleida

 

El Ministeri de Foment ha iniciat aquest dilluns les obres dels sis quilòmetres del tram Lleida-Rosselló, pertanyents a l'autovia A-14, una alternativa moderna i de gran capacitat a la N-230, que suporta actualment una mitja de 13.500 vehicles al dia, 1.100 d'aquests pesat. El pressupost és de 46,80 milions d'euros.

El tram entre Lleida i Rosselló es sumarà als deu quilòmetres del tram adjacent ja en servei, entre Rosselló i Almenar. D'aquesta manera es tindran aproximadament 16 quilòmetres d'autovia que evitaran el pas per les travessies de Torrefarrera, Rosselló, Alguaire i Almenar, a més de les 12 glorietes situades a la carretera N-230. S'espera que el nou tram d'autovia alliberi aquestes poblacions de gran part del trànsit que actualment passa per les seves travessies, especialment el de llarg i mig recorregut, millorant la qualitat de vida dels seus veïns. A més la nova autovia permetrà un accés més ràpid i directe a l'aeroport de Lleida-Alguaire.
 
El nou tram de sis quilòmetres de l'autovia A 14 entre Lleida i Rosselló discorre pels termes municipals de Lleida, Alpicat, Torrefarrera, Rosselló, Vilanova de Segrià i Alguaire, en direcció sud-nord i al Oest de l'antiga carretera N-230 de Lleida a la Vall d'Aran. L'autovia constarà de dues calçades de set metres d'amplada per albergar dos carrils de 3,5 metres, un voral exterior de 2,5 metres i un voral interior d'1,5 metres. Entre elles se situa una mitjana amb una amplada que oscil·la, per raons de visibilitat, entre dos i sis metres. Al costat del voral dret es dissenya berma en terraplè i en desmunt d'un metre d'amplada, així com una cuneta de seguretat al peu de tots els desmunts.
 
El nou tram d'autovia comptarà amb 2 enllaços: Un enllaç amb l'autovia A-2 i un enllaç amb la N-230. L'autovia tindrà un pendent màxim del 4% , sent el seu traçat en alçat ascendent des de la cota 210 metres sobre el nivell del mar al seu enllaç amb l'A -2 fins a la cota 360 en la connexió amb el tram entre Rosselló i Almenar, ja en servei.
 
Al llarg del traçat es creuen un total de 7 camins, diverses línies elèctriques, innombrables sistemes de reg i un ramal del canal de Pinyana. Per assegurar l'adequada permeabilitat de la infraestructura sobre l'entorn es construiran 18 estructures, entre passos superiors i inferiors, executades in situ, i un total de 54 obres de drenatge. Tots els camins afectats es reposaran amb una amplada de 5 metres. Les obres finalitzaran amb la restitució ambiental i paisatgística de tot l'àmbit del projecte, per al que es destina gairebé un 11% del total del pressupost.


Comentaris

envia el comentari