Catalunya Diari

La Diputació aposta pel turisme familiar aquest estiu

La Diputació aposta pel turisme familiar aquest estiu| Laura Biela - Fotografia: Diputació de Lleida

 



Així ho ha explicat aquest dijous el president del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, qui ha volgut ressaltar el nucli central de l'acció: la família. Aquest enfoc té una explicació; i és el fet que l'ONU declarés aquest 2014 l'Any Internacional de la Família i posteriorment l'Agència Catalana de Turisme (ACT) i la Direcció General de Turisme de la Generalitat acordessin declarar-lo també l'Any del Turisme Familiar a Catalunya. Per aquest motiu, bona part de les imatges que integren la nova campanya promocional per a aquest estiu incorporen les activitats en família a diferents indrets del territori.



La difusió d'aquesta campanya publicitària es centrarà principalment a Catalunya, tot i que també es durà a terme al País Valencià i a la Comunitat de Madrid, "d'on prové un percentatge significatiu del turisme que visita les comarques lleidatanes", ha explicat Blanch. A més, l'acció també preveu un seguit de suports d'abast estatal en premsa escrita i revistes especialitzades, així com també en webs del sector turístic especialitzat del sud de França.




La campanya es podrà veure fins a finals de juliol en diferents mitjans de comunicació de premsa escrita d'informació general, a les principals revistes del sector turístic i de viatges d'àmbit estatal, ràdio, televisió, Internet, publicitat exterior i també a l'entorn 2.0.



S'espera una bona ocupació

El president del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha avançat algunes dades d'ocupació durant la presentació de la campanya, tot i que ha comentat que és "complicat fer-ho perquè la gent en els últims anys fa les reserves amb molt poc temps d'antelació i no tenim les dades fins a última hora". El que sí ha afirmat amb seguretat és que des del setembre de 2013 fins al febrer de 2014 hi ha hagut una tendència positiva. En aquest sentit, ha destacat que "les xifres han augmentat un 5% en relació al número de turismes i un 4% si mirem les pernoctacions".



Per sectors:

- Càmping: els espais d'acampada es calcula que tindran un 45% d'ocupació al juliol; un 75%, a l'agost; i un 35% al setembre. Els bungalows tindran un 70% d'ocupació al juliol; entre un 90 i un 100% a l'agost; i un 60% al setembre.



- Turisme rural: Es calcula que al juliol tingui una ocupació del 40-45%; un 75-80% a l'agost i un 40% al setembre.



- Hoteleria: el Patronat de Turisme preveu que al juliol tinguin entre un 45 i un 50% d'ocupació; a l'agost un 70%, arribant en algunes zones al 90%; i un 40% al setembre.



Comentaris

envia el comentari