Catalunya Diari

'La Finestra', la nova escultura urbana d'Almacelles

'La Finestra', la nova escultura urbana d'Almacelles| Redacció - Fotografia: Ajuntament d'Almacelles

 

Almacelles estrena nova escultura urbana: 'La Finestra'. Es tracta d’una obra de grans dimensions de l’artista argentí, establert a Lleida, Miguel Ángel González, ubicada en la rotonda situada en la cruïlla de l’Av. de Josep Mas Dordal, carrer del Bisbe Irurita i carrer de Sucs, un dels accessos principals a la urbanització dels Aubacs.

Amb aquesta escultura ja són una quinzena d’escultures de diferent format, autors i materials que hom pot contemplar passejant pels carrers del municipi.
 
Segons el mateix artista, aquesta escultura pretén evidenciar l’obertura que sempre ha tingut la vila d’Almacelles cap a la gent que ha escollit el poble per viure-hi, i compartir el seu futur amb nosaltres. Però també simbolitza una mirada a un esdevenidor d’esperança, on la finestra es defineix com un element en harmonia amb el seu entorn, responent així a la voluntat renovadora dels homes, com un corrent de comunicació establert entre interior i exterior, com parlant d’una entitat metafísica inassequible, situada fora dels límits del món. La finestra es defineix, aquí, com un instrument estètic idoni per fer referència a la subjectivitat, definida justament per la seva condició d’interioritat, una suggeridora al·legoria de l’ànsia insondable del jo per transcendir-se a si mateix i unir-se a una realitat superior.
 
'La Finestra', de González, ve a consolidar l’aposta clara i diàfana de l’equip de govern per la ubicació de l’art al carrer. Es tracta d’una aposta per convertir els carrers, les rambles, les places i les avingudes en llocs on les peces escultòriques, converteixin  a la via pública en una forma de fer compatible l’art i la cultura amb la vida quotidiana de la gent del poble, com un dels factors que en determinin la personalitat i la identitat de la vila, a través d’allò que anomenem 'patrimoni'; és a dir, aquell conjunt de béns de diferents tipus que comparteixen el nexe de l’evolució de la vila i, al mateix temps, es constitueixen, també, com a punts de referència i, en definitiva, perseguint de definir tres objectius bàsics: el de contribuir a l’organització de l’espai urbà, per una banda; el d’atorgar significació als llocs mitjançant una determinada commemoració, per altra banda, i, finalment, el d’embellir la vila.  


Comentaris

envia el comentari