Catalunya Diari

La Fira del Playmobil de Tàrrega assoleix els 10.000 visitants i creix un 40% respecte l’any anterior

La Fira del Playmobil de Tà rrega assoleix els 10.000 visitants i creix un 40% respecte l’any anterior| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Tà rrega

es van arribar als 6.000 visitants

L’Associació Agrat i SomosClicks, entitats organitzadores de l’esdeveniment, han valorat molt positivament la resposta de la gent i han destacat el canvi de data del juny a l’abril com un dels factors perquè la Fira hagi crescut el nombre d’assistents. Els organitzadors han destacat que tenen intenció de seguir consolidant aquest certamen i no descarten buscar un nou espai amb més capacitat per poder seguir creixent i oferir noves activitats complementàries perquè enriqueixin l’oferta de la Fira.

La Fira del Playmobil de Tàrrega és l’única que es celebra a la província de Lleida d’aquestes característiques i enguany ha estat l’encarregada d’obrir el calendari de Fires a Catalunya d’aquest 2013. Milers de persones vingudes d’arreu del territori català i, fins i tot, de l’aragonès han visitat el recinte del Mercat Municipal que ha comptat amb 10 diorames amb més de 4.000 clicks i 11 botigues especialitzades en Playmobil.

Els venedors també han destacat un notable augment de les vendes respecte la primera edició ja que a més han pogut comptar amb les noves col·leccions arribades des d’Alemanya, el país on Hans Beck va crear aquestes joguines l’any 1974 i que amb el pas del temps s’han convertit en figures de culte. Alguns venedors també han ofert figures totalment personalitzades i d’altres han presentat peces de col·leccionista amb més de 20 anys d’antiguitat.

Des de l’organització també s’ha fet una valoració molt positiva de les activitats paral·leles que han comptat amb una notable participació. El concurs fotogràfic 'Freak-Click' ha comptat amb una seixantena de fotografies de clicks en llocs emblemàtics de Tàrrega, totes d’elles de gran qualitat. Dissabte es va celebrar el concurs de de diorames a l’Espai Jove amb la participació de 15 concursants d’edats compreses entre els 4 i els 44 anys. Aquest matí també ha tingut lloc el Taller de Creació de Museu a càrrec de Jugorium Botiga Màgica de Verdú i on més d’una vintena de nens han après a fer un inventari d’un museu i una petita exposició. Finalment, el concurs de buscar clicks en comerços de Foment Targarí també ha tingut participació i el sector hostaler i comercial s’ha mostrat satisfet per l’afluència de públic aquest cap de setmana a la ciutat de Tàrrega.

La fira rep el patrocini de l’Ajuntament de Tàrrega i la col·laboració de Foment Targarí, Punt Jove, CAP Tàrrega, Foment Targarí i Jugorium Botiga Màgica de Verdú.


Comentaris

envia el comentari