Catalunya Diari

La primera de les quatre rotondes a la N-240 entre les Borges Blanques i Lleida ja està ''operativament'' acabada

La primera de les quatre rotondes a la N-240 entre les Borges Blanques i Lleida ja està ''operativament'' acabada| Text i fotos: ACN

La primera de les quatre rotondes que estan previstes a la carretera N-240 entre Lleida i les Borges Blanques ja està ''operativament'' acabada. Es tracta de la que s'ha construït a l'alçada del palau de Margalef, a l'encreuament que condueix a Puigverd de Lleida i a Torregrossa i és la que els alcaldes de la zona van demanar de prioritzar per mirar de reduir la sinistralitat de la via, per la qual passa una mitjana de 10.000 vehicles al dia amb molts camions.

La rotonda de Margalef ja està pràcticament acabada un mes abans del previst, ja que s'havia establert un termini de sis mesos per fer-la. Ha tingut un cost de 619.000 euros i era la que més reivindicaven els alcaldes de la zona per tal de baixar l'elevada sinistralitat de la via, que cada dia suporta una mitjana de 10.000 vehicles, molts d'ells camions.

La subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso, ha destacat que els treballs s'han realitzat sense ''cap incidència'' ni necessitat de fer importants talls de trànsit. Només per dur a terme l'asfaltatge, que es va fer durant les nits. En aquest sentit, ha destacat que la rotonda està molt ben il·luminada i és molt segura de manera que per la nit és ''pràcticament impossible no veure-la''. Així mateix, ha remarcat que el manteniment ''és pràcticament nul'' ja que s'hi han plantat oliveres de recuperació de la comarca i també s'hi ha posat pedra d'una cantera de les Borges Blanques.

Respecte a les altres tres rotondes compromeses per la via que s'han de fer a Juneda, una a l'entrada i les altres dos a la sortida, Manso encara no ha volgut fixar un termini per fer-les, ja que encara s'ha de recepcionar l'obra de la de Torregrossa, i es va acordar que es farien ''una després de l'altra''. En qualsevol cas, ha recordat que els pressupostos de l'Estat per enguany les inclouen.

Finalment, Manso ha dit que espera que les rotondes serveixin per fer baixar la sinistralitat de la via i ha assegurat que la idea del desdoblament continua oberta tot i que el territori ''està dividit'' entre els que prioritzen les rotondes i els que volen el desdoblament de la via. Per una altra banda, entitats com l'Ateneu Popular Garriguenc demana que s'alliberi el peatge de l'AP-2, paral·lel a la via, per tal de no fer més fissures al territori.


Comentaris

envia el comentari