Catalunya Diari

La Seu d'Urgell deixa decidir als veïns en què s'inverteix una part del pressupost municipal

La Seu d'Urgell deixa decidir als veïns en què s'inverteix una part del pressupost municipal| Redacció - Fotografia: Ajuntament de la Seu d'Urgell

 

L'Ajuntament de la Seu d'Urgell obrirà el proper dimarts, 17 de febrer, el procés de participació ciutadana que permetrà que els veïns del municipi puguin decidir en què s'inverteix una part del pressupost municipal. Aquesta sessió de presentació, oberta a tothom, tindrà lloc a la sala la Immaculada a les 20.00 hores.

L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, afirma que aquest sistema "servirà per implicar als urgellencs i urgellenques en les decisions que afecten a la Seu d'Urgell i és un pas per un govern més transparent i de col·laboració". Aquest procés atorga a la ciutadania empadronada a la Seu d’Urgell, major de 16 anys, la capacitat de decidir com es destinaran 100.000 euros del pressupost municipal per l’any 2015.
 
Com participar-hi
En la sessió de dimarts vinent, s'explicarà totes les fases en què consisteix aquest procés participatiu i com participar-hi. A més, a partir d'aquest mateix dijous, tots els veïns de la localitat rebran a les bústies de casa seva un díptic informatiu sobre tot aquest procés i anunciant aquesta sessió de presentació sobre els pressupostos participatius.
 
També es pot trobar informació a la pàgina web de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell, a les oficines municipals i a les xarxes socials municipals (Facebook i Twitter).
 
Fases i calendari del procés
Tothom que vulgui participar en aquest procés podrà presentar les seves propostes a partir del pròxim dimecres dia 18 i fins el dissabte 28 febrer a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament urgellenc. Les propostes es poden presentar presencialment lliurant el formulari que es pot trobar al mateix díptic informatiu que s'envia a totes les llars urgellenques o a través del formulari virtual que es podrà trobar al web municipal
 
Cada ciutadà i ciutadana podrà presentar tantes propostes com desitgi i es fomentarà que les propostes presentades s’hagin parlat en el sí de les llars o entre els i les membres de les entitats i associacions del municipi.
 
Criteris perquè les propostes siguin acceptades
Els criteris que es seguiran són:
- Que siguin legals.
Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament.
Amb un cost no superior a l’import total de la partida assignada al procés, és a dir, a 100.000 euros.
Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
Que siguin viables tècnicament, és a dir, que no existeixin impediments tècnics per a realitzar la proposta i que aquesta s’ajusti a la normativa jurídica vigent, en base a les valoracions realitzades pel personal tècnic municipal.
Que no facin referència a l’apartat de subvencions i plans d’ajuts municipals, així com tampoc a les despeses obligatòries que ha de suportar l’Ajuntament.
Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.
Que no plantegin accions d’exclusió social.
Que vagin acompanyades de les dades de la persona que les realitza (nom i cognoms, telèfon de contacte i correu electrònic, si se’n disposa), per tal de poder aclarir possibles dubtes.
 
Valoració tècnica de les propostes
Una comissió de personal tècnic municipal realitzarà la valoració tècnica i econòmica de les propostes recollides, i tindrà lloc del 20 de febrer al 18 de març. Una vegada valorades, les propostes que s’hagin acceptat en base a l’acompliment dels criteris i la viabilitat tècnica i econòmica, es divulgaran a través de tots els mitjans disponibles a nivell municipal, per tal que la població en tingui coneixement i pugui prioritzar-les posteriorment en base a la seva urgència i necessitat.
 
Tota la població que sigui major de 16 anys i estigui empadronada al municipi tindrà l’oportunitat de prioritzar les propostes, segons criteris d’urgència i expectatives futures del municipi, mitjançant un procés de votació popular. Cadascun dels ciutadans i ciutadanes podran votar un màxim de 5 propostes del llistat obtingut de les valoracions tècniques de propostes. Les votacions es realitzaran del 30 de març a l’11 d’abril, mitjançant uns formularis que caldrà dipositar en les urnes disponibles a l’Ajuntament. El ciutadà o ciutadana caldrà que s’identifiqui a través del DNI per tal d’assegurar la rigurositat del procés.
 
Les propostes finals es seleccionaran en base a l’ordre de prioritats obtingut i als límits establerts.
 
L'última setmana d’abril es realitzarà una sessió de retorn dels resultats obtinguts durant el procés, que anirà acompanyada d’un procés de difusió a través dels canals disponibles.


Comentaris

envia el comentari