Catalunya Diari

La travessia de la N-II a Tàrrega redueix el volum de vehicles

La travessia de la N-II a Tàrrega redueix el volum de vehicles| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Tàrrega

 



L'Ajuntament de Tàrrega convocarà de nou la comissió ciutadana de seguiment de la remodelació de la travessia de l’antiga N-II per exposar-los les conclusions de l’estudi de mobilitat elaborat sobre aquesta via. El consistori també vol fer saber a aquest òrgan consultiu les possibles mesures que ajudarien a millorar la circulació, la seguretat i la funcionalitat dels diferents trams de l’eix. Veïns, comerciants, entitats i representants dels grups polítics municipals integraven aquesta comissió. La Regidoria d’Urbanisme ha confeccionat durant els últims mesos aquesta diagnosi de mobilitat mitjançant enquestes a peu de carrer i dades de flux de trànsit recollides a través de radar. El document vol reflectir l'ús que vianants, ciclistes i automòbils fan de la travessia, la qual s'ha reformat com a eix cívic sota el concepte de pacificació del trànsit rodat.



5.000 vehicles diaris de mitjana 

De l’esmentat estudi es desprèn que el trànsit rodat a la travessia s’ha reduït a més de la meitat (entre un 55% i un 60%), fins a 2.500 vehicles diaris de mitjana en cada sentit i en tot el traçat. Aquestes dades s’han obtingut en comparació amb l’estudi de mobilitat elaborat pel RACC l’any 2004. S’estima que han contribuït a aquest descens la limitació de velocitat a 30 km/h, la prioritat per a vianants i bicicletes o la prohibició de pas a vehicles pesants. Malgrat això, el consistori considera que el volum de trànsit continua sent elevat i que s’han d’implementar altres mesures per assolir la completa pacificació del trànsit, concepte base del projecte.



Tanmateix, de forma paral—·lela, s’ha registrat un augment notable de circulació en vies alternatives com l’avinguda d’Ondara, l’avinguda de la Generalitat, el carrer del Segle XX o la Via Lacetània, fet que dibuixa un nou panorama quant a mobilitat a Tàrrega. 



Diferents volums segons els trams 

La travessia, d’1,7 quilòmetres de longitud, presenta diferents morfologies atenent als trams. Aquestes singularitats també determinen el volum de circulació tant de vehicles com de persones, així com la seva proporcionalitat. Per exemple, el tram central de l’avinguda de Catalunya (entre les places del Pare Carles Perelló i del Carme) registra uns 8.000 vianants diaris en front d’uns 6.000 vehicles. Per contra, en els extrems est i oest de la travessia, la presència de vehicles és superior a la de vianants.



Comentaris

envia el comentari