Catalunya Diari

L'agent de Proximitat d’Alcarràs intervé en la resolució d’una vintena de conflictes veïnals

L'agent de Proximitat d’Alcarràs intervé en la resolució d’una vintena de conflictes veïnals| Redacció - Fotografia: Ajuntament d'Alcarrà s

es va posar en marxa el passat mes d’abril

L'agent ha portat a terme un total de 71 accions de diversa índole. La funció de la Policia de Proximitat és la d’estar en contacte directe amb veïns, comunitats de veïns, comerciants... per la resolució de possibles conflictes i ser una ajuda propera per al ciutadà, així com fer pedagogia respecte al civisme.

Entre aquestes 71 accions figuren:
- 10 xerrades a centres escolars sobre civisme i seguretat.
- S’ha intervingut en 19 conflictes veïnals amb una resolució satisfactòria dels mateixos.
- S’han portat a terme visites, en relació a la campanya de civisme, a diferents establiments: bars, comerços, supermercats...
- S’han efectuat 14 visites a domicilis en companyia dels serveis socials per tractar aspectes relacionats amb la sobreocupació, escolarització de menors, civisme dins les comunitats de veïns...
- S’ha incrementat la presència del patrullatge a peu en l’interior del casc urbà sobretot a la franja tarda i vespre i moltes vegades amb l’acompanyament d’una patrulla de Mossos d’Esquadra.
- S’ha portat a terme 2 xerrades d’orientació professional.
- Ha sumat 21 visites a domicilis per informar sobre com cal tenir les façanes i balcons dels edificis i que diu, en aquest sentit, l’Ordenança de Civisme per mantenir la seguretat dels veïns i l’harmonia del paisatge urbà.

L’Agent de Proximitat, per tant, està essent una figura d’una gran acceptació en el dia a dia de la vila. Aquesta tasca de proximitat es complementa, amb la tasca sancionadora, que reforça l’actuació de l’agent. En el que portem d’any s’han interposat 52 denúncies, la majoria de les quals són per infraccions en l’ordenança de civisme.


Comentaris

envia el comentari