Lleida-Pirineus, punt negre per a les persones amb mobilitat reduïda

Lleida-Pirineus, punt negre per a les persones amb mobilitat reduïda| Redacció - Fotografia: Adif

 

L’Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida, ASPID, critica que la pujada i la baixada de les persones amb mobilitat reduïda o cadires de rodes als nous combois de la línia Lleida-la Pobla de Segur a l’estació Lleida-Pirineus de la capital del Segrià és un obstacle d’accessibilitat.

Així ho han observat la presidenta de l'entitat, Bibiana Bendicho, i sis membres de la Junta, en el viatge d’anada i tornada que han fet aquest divendres en aquest trajecte històric. Durant el recorregut han analitzat l’accessibilitat del comboi i de les diverses estacions del recorregut. Com a conclusions, han observat que a l’estació de Lleida-Pirineus (que gestionen RENFE i ADIF i no Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, responsable de la línia de tren) és on s’han trobat amb l’únic problema, atès que el GAP –separació entre el vagó i l’andana– és massa gran (uns 15 cm) i cal que el revisor col·loqui una petita plataforma que faciliti l’accés dels usuaris al comboi. D’aquesta manera, la pujada i la baixada no és autònoma.
 
Tot i que el tren de la Pobla disposa de rampa pròpia que permet superar també l’accés al o des del tren, Bibiana Bendicho i Ton Montardit, presidenta d’ASPID i membre de la junta de l’entitat respectivament, han coincidit en que caldria adaptar l’andana, pujant-la uns centímetres i col·locant un vorell de plàstic per eliminar la separació amb el vagó. Segons Montardit— “aquesta andana no és reglamentària i per als trens sense rampa no és útil”.
 
Pel que fa a la resta del recorregut, tant el tren com totes les andanes i les estacions són accessibles i les persones amb mobilitat reduïda o cadira de rodes poden accedir o baixar del comboi de manera autònoma perquè, en aquests casos, la separació entre el vagó i l’andana és mínima i en cap cas supera els 5 cm.
 
El tren de la Pobla disposa de 4 places per a persones amb discapacitat (dos fixes i dos convertibles) el que, segons Montardit, “és més que correcte per a aquesta línia, i més si considerem que els trens AVE i AVANT només en tenen 2”.
 
Un altre avantatge és que per aconseguir el bitllet no cal fer cues ni reservar amb antelació la plaça (a diferència amb l’AVE i l’AVANT). En el cas de les estacions en què les taquilles estan tancades, el viatger pot adquirir el bitllet al revisor.



Comentaris

envia el comentari