Catalunya Diari

Quaranta comerços de Mollerussa seguiran un pla pilot per incentivar vendes a través d’una webApp

Quaranta comerços de Mollerussa seguiran un pla pilot per incentivar vendes a través d’una webApp| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Mollerussa

 



Així ho han explicat aquest dijous l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, el coordinador del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació, Antoni Piñol, i el representant de la Cambra de Comerç a Mollerussa, Josep Anton Gaya, durant la presentació d’aquest nou pla de promoció que convertirà la capital del Pla d’Urgell en "pionera de la implantació del màrqueting digital per promoure el comerç de la ciutat", segons Solsona. 
 
La necessitat d’implantació d’aquest programa pilot, que té un pressupost de 3.000 euros finançat per la Diputació de Lleida i la Cambra de Comerç, neix d’un estudi elaborat a finals de l’any passat per aquests dos ens provincials sobre les necessitats actuals del comerç de proximitat que es va centrar en l’oferta comercial de Mollerussa, un sector que genera el 60% del Producte Interior Brut d’aquesta ciutat, segons ha indicat Piñol, el qual ha afegit que en funció de com vagi l’experiència a la capital del Pla d’Urgell “es podria exportar el model a altres punts de les terres de Lleida”. 
 
Per la seva part, el responsable de la Cambra de Comerç a Mollerussa ha explicat que entre totes les aplicacions amb les que van treballar a l’hora de fer l’estudi s’ha escollit la que millor s’adapta a les necessitats dels comerciants de Mollerussa ja que és tracta d’una WebApp que “té un retorn que ens permetrà analitzar les necessitats que tenen els clients” per tal de millorar el servei incentivant les vendes i potenciant la fidelització.
 
Entre les conclusions estretes de l’estudi, que es va basar en enquestes fetes a comerciants de Mollerussa, figura que tot i que un 100% dels comerços disposen de connexió a Internet, la meitat l’utilitza només per a la gestió de l’empresa. Així mateix, si bé un 78% diu estar en possessió d’una pàgina web, en el 67% dels casos s’utilitza com a catàleg de productes sent només un 39% els negocis que fan e-commerce a través de la web. Així mateix, l’estudi també va detectar que el major problema dels comerços a l’hora d’utilitzar les tecnologies de la informació era la falta de temps, d’informació i de formació això com la manca de percepció del beneficis de la seva utilització. Precisament, la implantació d’aquesta nova eina digital, per a la utilització de la qual es farà formació als seus usuaris, pretén canviar aquesta tendència i estendre l’hàbit d’usar el màrqueting digital, segons ha indicat Piñol. I ha afegit: "El comerç ha d’informar-se dels conceptes més innovadors que s’estan aplicant en altres llocs i també fomentar un major coneixement del client per tal d’incentivar les vendes". 


Comentaris

envia el comentari