Comarques
furts al campMossos d'Esquadrapagesosrobatoris campanya fruita Baix SegreSegrià

Registren al voltant d’un centenar de robatoris per campanya de la fruita

Els Mossos d'Esquadra constaten una tendència "estable" del nombre de delictes patrimonials des del 2021

Comparteix

Imatge dels Mossos / LleidaDiari.cat

Els Mossos d’Esquadra mantenen estable el nombre de robatoris durant la campanya de la fruita al Baix Segre, amb prop d’un centenar de delictes patrimonials registrats cada temporada. Furts de fruita, robatoris de gasoil, bateries o ferralla continuen sent els principals incidents. Tot en una campanya policial que es reforça cada any entre els mesos de maig i setembre per protegir el sector agrari.

Així ho ha explicat el cap de l’Àrea Bàsica Policial (ABP) del Segrià, l’inspector Xavier Ribelles, que ha destacat que les xifres es mantenen pràcticament inalterables des de l’any 2021, amb diferències mínimes d’un any a l’altre. El dispositiu inclou dues patrulles fixes per torn als municipis agrícoles del Baix Segre, a més d’una major coordinació amb els ajuntaments i altres cossos de seguretat.

Els perfils

Segons Ribelles, els autors dels robatoris responen principalment a dos perfils. D’una banda, persones que furten per necessitat o subsistència i, de l’altra, grups que busquen obtenir beneficis econòmics mitjançant la revenda dels productes sostrets.

L’inspector ha fet una crida a la ciutadania perquè alerti el telèfon d’emergències 112 davant qualsevol activitat sospitosa, especialment quan es detecti la venda de fruita o altres productes agrícoles a preus molt inferiors als habituals. Com a exemple, ha recordat el robatori de 6.000 quilos de cireres a un productor de Seròs. Dies després, diverses persones venien cireres al carrer en municipis del Baix Segre, però no es va rebre cap avís. «Això ens fa perdre oportunitats per identificar els responsables i avançar en la investigació», ha lamentat.

Els Mossos també recomanen als agricultors reforçar les mesures d’autoprotecció amb la instal·lació d’alarmes, càmeres de videovigilància i la corresponent senyalització dissuasiva.

Una reducció dels incidents a la via pública

En paral·lel, el cos policial destaca una reducció dels incidents a la via pública, especialment de les baralles entre temporers. Ribelles atribueix aquesta millora a l’augment dels espais d’allotjament habilitats durant la campanya, que han reduït la presència de treballadors als carrers i places.

La vigilància també s’estén a l’Horta de Lleida i a la ciutat de Lleida, on resideixen molts temporers. Per la seva banda, el coordinador territorial d’Unió de Pagesos, Néstor Serra, ha valorat positivament l’increment de la presència policial, però ha reclamat penes més severes per als delinqüents multireincidents, denunciant que sovint «l’endemà de la detenció ja són al carrer».

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Intercepten un pescador furtiu reincident al Pallars
Troben un excursionista mort al Pallars Sobirà

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar