Lleida
Alberto Núñez Feijóodelictes greusnacionalitat espanyolaPartit Popularpp

El PP vol endurir les condicions per mantenir la nacionalitat espanyola

La proposta planteja regular tant l'atorgament com la retirada de la nacionalitat espanyola

Comparteix

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo. / LleidaDiari.cat

El Partit Popular prepara una iniciativa per endurir les condicions per mantenir la nacionalitat espanyola en determinats casos. El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha anunciat que la formació treballa en una proposició de llei orgànica que permetria retirar-la a persones nacionalitzades que cometin determinats delictes greus.

La proposta planteja regular tant l’atorgament com la retirada de la nacionalitat espanyola. Feijóo defensa que obtenir-la representa un «acte de confiança» de l’Estat cap a una persona nascuda fora d’Espanya i considera que aquesta confiança s’ha de mantenir en el temps.

Quins delictes podrien comportar la retirada?

Entre els supòsits que Feijóo ha posat com a exemple hi ha la pertinença a organitzacions criminals o terroristes. També ha citat la reincidència en delictes greus. Entre els quals ha mencionat abusos sexuals, violacions i assassinats.

El projecte haurà de concretar els casos en què es podria produir aquesta pèrdua de la nacionalitat. Segons el líder popular, el PP vol adaptar la regulació actual del Codi Civil a la realitat europea i prendre com a referència ordenaments jurídics d’altres països de la Unió Europea.

Feijóo també ha afirmat que la iniciativa tindrà «vocació de permanència». El PP sosté que les persones que obtenen la nacionalitat i compleixen les lleis han de poder conservar-la, però planteja retirar-la quan es produeixin els supòsits greus que acabi establint la futura proposta.

La proposta encara no és una norma vigent

En qualsevol cas, la mesura no està actualment en vigor. El PP està treballant en una proposició de llei orgànica i el contingut definitiu haurà de concretar-ne l’abast i l’encaix jurídic abans de sotmetre’s al procediment parlamentari.

La iniciativa ha generat també discrepàncies polítiques. Membres del Govern han rebutjat públicament el plantejament, mentre que el PP defensa la necessitat de modificar la regulació actual de la nacionalitat.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Més de 100 places menys? El canvi que arriba dilluns als Avant Lleida-Barcelona
Lleida es prepara per tres dies de fira: gastronomia i més de 600 cotxes

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar