Successos
adifcable ferroviariLLEIDAMossos d'Esquadrapuigverd de lleidaQuatre PilansRAIMATrobatori de cable

Un mosso fora de servei veu una furgoneta i acaba destapant una trama de robatoris de cable a Lleida

Un mosso fora de servei els enxampa en un punt on ja havien sostret 600 metres de cable

Comparteix

Imatge del cablejat de coure que van vendre a la deixalleria. / Mossos
Imatge del cablejat de coure que van vendre a la deixalleria. / Mossos

Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes de 50 i 52 anys per un presumpte robatori de cable ferroviari a Lleida. Els agents els van sorprendre diumenge mentre presumptament tallaven cable de la línia entre Lleida i Puigverd de Lleida, a la partida de Quatre Pilans.

La detenció va ser possible gràcies a un mosso fora de servei. L’agent va observar una furgoneta que accedia a un punt de la via on, aquell mateix cap de setmana, ja s’havien sostret uns 600 metres de cable. Per aquest motiu, va alertar immediatament les patrulles.

Poc després, els agents van localitzar els dos sospitosos. Segons la policia, estaven tallant cable de 40 i 20 mil·límetres i carregant-lo a l’interior de la furgoneta.

Enxampats mentre tallaven cable ferroviari a Lleida

Arran de l’avís del mosso fora de servei, diverses patrulles es van dirigir fins a la zona.

Un cop al lloc, els agents van sorprendre els dos homes mentre presumptament tallaven el cable. A més, ja estaven carregant el material al vehicle per poder transportar-lo.

Finalment, tots dos van quedar detinguts com a presumptes autors dels delictes de furt greu i danys.

Tanmateix, la investigació no es va limitar als fets detectats aquell diumenge.

Els relacionen amb el robatori de dues tones de cable

En paral·lel, els Mossos van començar a investigar si els arrestats podien estar vinculats amb altres robatoris similars.

Així, les indagacions els relacionen amb el robatori de dues tones de cable registrat el dia anterior. En aquest cas, el material havia estat sostret d’un magatzem d’un operador ferroviari situat a Raimat.

A més, els vigilants d’Adif ja havien detectat la mateixa furgoneta a la zona. Posteriorment, la policia científica va recollir diversos indicis al vehicle que reforçaven les sospites dels investigadors.

540 quilos de coure venuts en tres mesos

D’altra banda, la investigació va permetre descobrir més moviments relacionats amb els dos sospitosos.

Concretament, els Mossos van constatar que durant els tres mesos anteriors els dos homes havien venut conjuntament uns 540 quilos de coure en deixalleries de la comarca.

Aquestes operacions formen part ara de les indagacions policials. De fet, els investigadors intenten determinar si els detinguts podrien estar relacionats amb altres robatoris de característiques similars.

Un dels detinguts, relacionat amb un altre robatori

A més, un dels dos arrestats també està relacionat amb un altre robatori comès el passat 6 de setembre.

Els fets van tenir lloc en una empresa situada al costat de l’LL-11. En aquella ocasió, dos homes es van endur cable, eines i material de construcció.

En total, els objectes sostrets estaven valorats en uns 5.500 euros.

Posteriorment, les imatges enregistrades per les càmeres de videovigilància de l’empresa van permetre identificar un dels presumptes autors.

La investigació continua oberta

Ara, els Mossos intenten determinar si els dos detinguts poden estar vinculats amb més robatoris de cable a Lleida.

Així mateix, els investigadors treballen per esbrinar si altres persones podrien haver participat en els fets.

Els dos homes tenen antecedents per delictes similars. Finalment, aquest dimarts han passat a disposició del jutjat de guàrdia de Lleida.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Katanes, matxets i cinc ferits: brutal baralla de matinada a Lleida
Incendi a Alfarràs: confinen un poble i mobilitzen 35 dotacions dels Bombers

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar