El president de la Generalitat, Salvador Illa, passarà aquest dilluns a la Unitat de Cures Intensives (UCI). Paral·lelament, els metges investiguen una possible infecció com a causa del seu estat de salut. Així ho ha explicat el director gerent de l’Hospital Vall d’Hebron, Albert Salazar. En una entrevista a Catalunya Ràdio, Salazar ha detallat que tot apunta que Illa pateix una patologia inflamatòria, probablement d’origen infecciós. Una de les hipòtesis que es valoren és que la inflamació estigui relacionada amb una infecció a la zona lumbar.
El president ha rebut ja antibiòtic d’ampli espectre i, segons els metges, la patologia s’ha detectat “molt a l’inici”, fet que permet ser optimistes sobre l’evolució. “Normalment, amb antibiòtic és suficient per superar-la”, ha indicat Salazar.
Més proves per confirmar el diagnòstic
Al llarg d’aquest dilluns, Illa romandrà a l’UCI per completar les proves diagnòstiques necessàries per confirmar el diagnòstic, localitzar el focus exacte de la inflamació i determinar el tipus concret d’infecció. El director gerent ha explicat que el procés inclou l’anàlisi de mostres de sang i orina, entre d’altres proves, i ha remarcat que l’evolució del president és “correcta i dins de la normalitat”.
Segons Salazar, Illa ha passat bona nit, amb el dolor “controlat”, després que aquest diumenge els equips mèdics descartessin les patologies més greus.
Ingressat des de dissabte
Salvador Illa va ingressar dissabte a l’Hospital Vall d’Hebron després de patir dolor i pèrdua de força a les cames. Els primers símptomes van aparèixer mentre practicava esport a primera hora del matí. Tot i això, el president va assistir posteriorment a un acte oficial a Ascó, a la Ribera d’Ebre, abans de ser traslladat en ambulància del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) a l’hospital, on ha quedat ingressat per seguiment i tractament.
L’Hospital Vall d’Hebron preveu emetre un nou comunicat aquesta tarda amb més detalls sobre el diagnòstic i l’evolució de l’estat de salut del president.


NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. 






