Els usuaris del servei de transport públic entre la Seu d’Urgell i Andorra compten des d’aquest dimecres amb més freqüències d’autobusos, abonaments més barats i serveis exprés sense parades intermèdies. Les millores en la línia suposen duplicar el nombre d’expedicions actual, posant un bus cada 30 minuts i, a més, ampliant l’horari d’inici i final del servei.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
El primer bus sortirà de la capital alturgellenca a les 6:30 hores (excepte diumenges i festius que ho farà a les 7 hores) i el darrer ho farà a les 21:30 h. En sentit contrari, el servei començarà a les 7 del matí i, a més, durant el dia hi haurà cinc connexions llançadora per sentit que aniran directament des de l’estació d’autobusos de la Seu d’Urgell a la d’Andorra la Vella.
Aquesta línia permetrà prioritzar l’establiment d’una bona connexió amb els territoris de l’entorn del Principat i el reforç continuat en el desenclavament del país. «La línia que connecta amb la Seu és estratègica per Andorra i per aquest motiu l’hem volgut potenciar, rebaixant el cost i impulsant una major freqüència», ha explicat el secretari d’estat andorrà de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné.
Per la seva part, el conseller delegat del grup Hife, José Maria Chavarría, ha ressaltat que també es posa en marxa un abonament compartit entre les dues companyies que exploten la línia amb la voluntat de facilitar l’ús del transport públic per a la ciutadania sense haver de discriminar per comboi. Així, s’implementa una rebaixa del 6% pels usuaris que tenen abonaments habituals, es crea un de trimestral per estudiants i s’apliquen nous descomptes.
El nou explotador de la línia ja ha anunciat que els tres vehicles que l’operaran seran híbrids nous, amb la voluntat de contribuir a la lluita contra el canvi climàtic i per assolir els objectius establerts per a la reducció de les emissions de CO2. Finalment, el nou servei també preveu un sistema de venda anticipada de bitllets en línia (web i app), informació del servei en temps real per als usuaris, transports de mascotes, atenció a l’usuari 24 hores i vehicles accessibles per a persones amb diversitat funcional.