Catalunya Diari

Comunicat de la FECOLL en relació amb l'Aplec del Caragol 2020

Imatge d'arxiu de l'Aplec del Caragol
Imatge d'arxiu de l'Aplec del Caragol.  | LleidaDiari.cat

La Federació de Colles de l'Aplec del Caragol de Lleida (FECOLL) ha emès aquest dijous al migdia un comunicat, davant la situació generada els darrers dies respecte a les mesures adoptades per evitar la propagació i contagi del coronavirus i els dubtes i rumors vers la celebració de l’Aplec d'aquest any. Des de la FECOLL s'informa que «en cap cas promourem cap situació de risc per als o les collistes, per la societat lleidatana en general o pels nombrosos visitants que acollim. Evidentment estarem molt atents a l'evolució de les properes setmanes i a les recomanacions que les autoritats sanitàries (Conselleria de Sanitat de la Generalitat) puguin ordenar o proposar». En aquest sentit, han assegurat que en cap moment s'ha plantejat la suspensió de l'Aplec, perquè al ser a la segona quinzena de maig, «falta molt temps per decidir-ho».

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

És per això que moltes de les colles ja estan treballant per preparar la següent edició. En el mateix comunicat s'especifica que per poder organitzar l'Aplec per part de la FECOLL o d'una colla participant fa falta una planificació i treballar durant molt temps abans i no podem esperar a darrera hora per tenir-ho tot a punt. És per això que des de la Federació de Colles proposen que les colles s'organitzin i es vagin fent tots els preparatius com si fos un any normal, per tenir a punt l'Aplec i poder-lo celebrar amb normalitat.

«Mantenim totes les activitats programades tant les assemblees com la resta d'actes que tenim previst organitzar o participar i cancel·larem o ajornarem les que siguin necessàries en funció de la situació que es vagi esdevenint en cada moment. Per exemple, hem suspès les que es produïen en els propers 15 dies a l'Albi i Mollerussa», continua el comunicat. I afegeix: «Si en els dies o les setmanes prèvies a l'Aplec es produeix l'ordre que impediria la seva realització ja informarem el més aviat possible d'aquest fet i avaluaríem alternatives, però a dia d'avui no podem suposar quina situació tindrem d'aquí a 10 setmanes».

Això sí, la Federació de Colles recomana a tots els penyistes i també visitants a estar molt atents als canals de comunicació habituals per estar informats de tot el que es decideixi des de l'entitat en funció de com evolucioni la situació general i es tinguin novetats al respecte.

envia el comentari