Catalunya Diari

CaixaBank situa la qualitat de servei com a pilar del seu Pla Estratègic

El nou Pla Estratègic manté el compromís amb la societat, amb un model de banca únic

CaixaBank ha presentat aquest dilluns el seu Pla Estratègic 2022-2024, que té com a línies fonamentals per als anys vinents continuar elevant la qualitat de servei al client, impulsar el creixement del negoci, enfortir el lideratge en el segment de particulars, convertir-se en el primer banc de més empreses, i consolidar-se com a referent en sostenibilitat del mercat europeu.

Amb aquest nou full de ruta per als propers exercicis, CaixaBank pretén generar una rendibilitat atractiva per als accionistes recolzada en un augment dels ingressos i uns costos neutralitzats després de la forta reducció realitzada el 2022 per la captura de les sinergies després de la fusió amb Bankia.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

El president de CaixaBank, José Ignacio Goirigolzarri, ha assenyalat que el Pla Estratègic «posa el focus en el client, a desenvolupar les millors propostes oferint una excel·lent qualitat de servei. Amb el lema 'A prop dels nostres clients' volem emfatitzar la proximitat com la característica diferencial en la forma de relacionar-nos amb ells».

Presentació del Pla Estratègic de CaixaBank
CaixaBank situa la qualitat de servei com a pilar del seu Pla Estratègic | LleidaDiari.cat

La materialització d'aquest full de ruta 

Per a Goirigolzarri, la materialització d'aquest full de ruta permetrà a CaixaBank «assolir tres objectius que per a nosaltres són molt importants: en primer lloc, oferir la millor proposta de valor per als nostres clients; en segon lloc, mantenir una política de dividends atractiva per als accionistes; i, en tercer lloc, impulsar la transició energètica de les empreses i de la societat per convertir CaixaBank en un referent en sostenibilitat».

Per la seva banda, el conseller delegat, Gonzalo Gortázar, ha destacat que «els nostres objectius per als pròxims 3 anys se centren en impulsar el creixement dels nostres ingressos; mantenir i seguir potenciant el millor model de relació omnicanal amb els clients; i consolidar CaixaBank com el grup financer de referència a Europa pel nostre compromís social i mediambiental».

Per a Gortázar, «gràcies al treball d'una plantilla excepcional, esperem durant la vida del pla poder recuperar una rendibilitat del 12%, un retorn que contribuirà a poder remunerar adequadament a tots els nostres accionistes, destacant el reforç que suposarà per a la Fundació "la Caixa" i la seva capacitat per poder seguir duent a terme la seva imprescindible obra social».

Escenari de creixement sostingut entre el 2022 i el 2024

El Pla Estratègic preveu un escenari de creixement econòmic sostingut durant el període 2022-24. En concret, el creixement del PIB a Espanya assoliria una mitjana del 3,4% en els tres anys del pla i la taxa d'atur descendiria gradualment fins a l'11,5% el 2024. La guerra d'Ucraïna i els seus efectes sobre els preus de l'energia i altres primeres matèries estan frenant el ritme de recuperació a curt termini, però la nova fase en què ha entrat la pandèmia, la recuperació del turisme estranger, la normalització de les taxes d'estalvi i el desplegament dels programes NGEU constitueixen clars vents de cua que es preveu que impulsaran l'activitat econòmica i la demanda de crèdit.

Pel que fa als tipus d'interès, el Pla ha utilitzat la corba de futurs de finals del mes de març per guiar les seves previsions. D'acord amb aquesta corba, que anticipa una normalització de la política monetària durant els trimestres vinents en resposta a l'alta inflació, l'euríbor a 12 mesos passaria d'una mitjana del -0,5% el 2021 a l'1,5-1,6% en 2023-24. Les previsions per a Portugal són també favorables i s'espera que el creixement econòmic assoleixi com a mínim una mitjana del 3% en el període 2022-2024.


Comentaris

envia el comentari