Els radars de les carreteres de Tarragona van ser els més «productius» del 2018

Els radars de les carreteres de Tarragona són els més «productius» | republica.com

 

Els radars de les carreteres tarragonines s'han definit com els més «productius» per haver estat els que han multat un nombre major de conductors el 2018. Encara que no sigui la província amb més multes, sí que és la que té més multes per radar, és a dir, que cada radar detecta més infraccions que la mitjana. Mentre que a la província de Tarragona cada un dels 36 radars interposa 8.371 multes de mitjana, els 30 de Lleida en posen 3.122.  

 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

A la província de Barcelona, les multes per excés de velocitat han augmentat un 90%

No obstant això, a les carreteres tarragonines no és on s'han comès més infraccions de velocitat. El 2018, les multes per excés de velocitat van augmentar en un 37% a Catalunya, en comparació al 2017.

 

La província on més van augmentar és Barcelona, que el 2018 es van cometre un 90% més d'infraccions, seguida de Tarragona amb un 36,5% i de Girona amb un 2,7%. Lleida, en canvi, va aconseguir reduir les multes en un 18,2% menys que l'any anterior, segons un informe d'Automobilistes Europeus Associats (AEA).

Els radars de les carreteres de Tarragona són els més «productius» | CatalunyaDiari.cat

 

A més, a la província de Barcelona es van imposar un 44% del total de multes, seguit de Tarragona amb un 29%; Girona amb un 17,8% i, per últim, de Lleida amb un 9%. En total, el Servei Català de Trànsit comptabilitza 1.033.180 multes captades pels 177 radars que hi ha a Catalunya.

 

El Servei Català de Trànsit hauria de replantejar la política de radars, segons AEA

Davant el gran nombre, i creixent, de multes imposades per excés de velocitat a Catalunya, l'organització Automobilistes Europeus Associats considera que el SCT hauria de replantejar la política de radars. La xifra de multes va en augment, però també va créixer el nombre de víctimes mortals a les carreteres catalanes, passant de 283 el 2017 a 326 el 2018.

  

 

 

Pla general del vehicle on viatjava la víctima mortal de l'accident a l'N-340, al Perelló (Baix Ebre)

Imatge d'un vehicle de l'accident a l'N-340, al Perelló (Baix Ebre), que va causar una víctima mortal | ACN

 

Això demostra que no hi ha una correlació real entre el fet de col·locar un radar i la disminució de la sinistralitat, ja que no s'assoleixen els objectius d'evitar excessos de velocitat i reduir les víctimes a les carreteres.

 

També et pot interessar…