Catalunya Diari

Els catalans augmenten el consum de verdures, llegums i peix fresc durant el confinament

El Ministeri d'Agricultura ha fet les comparacions amb les xifres del mateix període de l'any passat

Una parada de fruites i verdures al Mercat Central de Tarragona.
Una parada de fruites i verdures al Mercat Central de Tarragona, en una imatge d'arxiu. | ACN

L'anàlisi de consum a la llar, del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, corresponent a la setmana 16 d'aquest any (del 13 al 19 d'abril), constata increments generalitzats de consum

  

en totes les categories en relació amb la mateixa setmana de l'any anterior, amb productes amb creixements per sobre de la mitjana de fruites i hortalisses, llegums i peix fresc.

Segons l'informe, aquesta cinquena setmana després de la declaració de l'estat d'alarma, l'increment de productes d'alimentació ha estat de 50,6% respecte a la mateixa setmana de l'any passat. Per analitzar aquesta pujada cal tenir en compte que la setmana 16 de 2019 va coincidir amb la Setmana Santa, període en el qual els ciutadans consumeixen més en bars i restaurants, el que fa que l'increment en les llars en aquest any sigui més acusat.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El volum de compres s'incrementa lleugerament en una setmana

En relació amb la setmana precedent, el volum de compres s'incrementa lleugerament (+1,6%), el que indica que els espanyols han estabilitzat les seves compres en aquest període de confinament. Durant aquesta setmana, la pujada s'ha produït en totes les categories, amb creixements per sobre de la mitjana de fruites i hortalisses, tant fresques (+ 66,1%), com transformades (+ 70,5%). També s'ha registrat un important creixement del consum d'hortalisses i patates fresques (+ 74,9%) i llegums (+ 77,2%).

Mentrestant, productes com l'arròs i la pasta també incrementen el seu volum de compra respecte a la mateixa setmana de 2019, però retrocedeixen al voltant d'un 3% respecte a la setmana prèvia. També és significatiu el creixement en el consum de peix fresc, amb pujades del 57,1% amb relació a la mateixa setmana de l'any anterior i del 18,8% sobre la setmana 15 d'aquest any. Es tracta de la primera setmana en aquest període de crisi en què el consum de peix fresc supera la mitjana del consum en 'Total Alimentació'.

La carn de porc, la que major increment presenta

D'altra banda, tots els tipus de carn experimenten alces, encara que és la carn de porc la que major increment presenta (+59,5%). Destaca la recuperació de la carn d'oví que, pel que fa a la setmana anterior, eleva el seu volum de compra un 40,2% i un 6,8% més que en la mateixa setmana de 2019.

El consum de pa, oli, ous i sucre segueix creixent, però es detecta cert descens en la demanda respecte a la setmana prèvia (ingredients tradicionals de Setmana Santa), tot i que continuen presents en les cistelles de la compra, però amb menys intensitat. A causa de la presència més gran a la llar, es constaten increments significatius en els productes que habitualment es consumeixen en bars i restaurants, com cervesa, begudes refrescants, begudes espirituoses i fins i tot cafè i infusions.


Comentaris

envia el comentari