La nova Llei de Trànsit castiga amb sis punts conduir amb el mòbil a la mà

El ple del Congrés ha avalat aquest dijous després del seu pas pel Senat la nova Llei de Trànsit, Circulació i Seguretat viària que endureix les infraccions i introdueix noves obligacions. El text, ja definitiu, estableix un càstig de sis punts del carnet -en lloc de tres- per als conductors que tinguin el mòbil a la mà i de quatre punts per als que circulin sense cinturó. Un dels punts més controvertits i criticat per grups com PP o Vox és l'eliminació del marge de 20 km/h extra de què disposen els turismes per fer avançaments. A més, els conductors de patinets elèctrics hauran de portar casc. Entrarà en vigor d'aquí a tres mesos.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

La nova norma també penalitza amb sis punts altres conductes com llençar per la finestra objectes que puguin provocar incendis o accidents així com fer avançaments sense respectar la distància d'un metre i mig amb ciclistes.

 

 

La nova Llei de Trànsit castiga amb sis punts conduir amb el mòbil a la mà

Imatge de diversos operaris traient els cons que hi ha a la boca sud del túnel de Tresponts, a la C-14. | LleidaDiari.cat

 

Entra en servei el túnel de Tresponts

El nou túnel de Tresponts, a la carretera C-14, ha obert aquest divendres al trànsit, just a les portes del pont de la Puríssima. La infraestructura es va inaugurar el 24 de novembre, però en quedaven pendents algunes proves de control que ja s'han superat. L'actuació ha comptat una inversió de més de 35 milions d'euros i inclou tant l'eixamplament de la via en un tram de més de tres quilòmetres, entre la sortida d'Organyà, a l'Alt Urgell, i el desviament cap al nucli de Montan de Tost, com la construcció de la nova galeria de 1.290 metres. D'aquesta manera, s'evita el pas pel congost, que és especialment sinuós, i es millora la seguretat i comoditat en la conducció. Les obres s'han executat en un termini de quatre anys, un més del previst.

 

Tres membres de la plataforma veïnal per a la construcció del túnel de Tresponts han estat les primeres a poder travessar-lo. A dos quarts de deu del matí, els operaris de l'obra han tallat el trànsit per poder retirar els cons que impedien el pas i, minuts després, s'ha obert la circulació per la nova galeria. «Després de molts anys de passar pel perill del congost de Tresponts, ara el travessarem per dins la roca», ha explicat una de les portaveus de la plataforma, Esther Reig, que ha afegit que la infraestructura els dona molta seguretat i que tots els veïns se senten «afortunats».

 

El nou túnel té una longitud de gairebé 1,3 quilòmetres i una amplada de 12 metres. Així mateix, s'han executat dues galeries d'evacuació de 425 metres i 370 metres de longitud respectivament, i s'han implantat sortides cada 250 metres. A més de les tasques de perforació i resta de treballs d'obra civil del túnel -impermeabilització i drenatge, revestiment, barreres de formigó, formació de la plataforma i asfaltatge-, cal remarcar el conjunt d'instal·lacions de control i seguretat que s'hi ha implementat.