Nous controls a la carretera: Es mesuraran les emissions dels vehicles i es preveuen sancions dures

Un control dels Mossos d'Esquadra amb dos agents, un dels quals al costat del cotxe policial

La Unió Europea preveu que es facin controls per supervisar les emissions dels vehicles | Mossos d'Esquadra

 

Atenció perquè a partir d'ara qualsevol persona que estigui al capdavant del voltant del seu vehicle pot ser aturada per un control totalment nou. A partir d'aquest dimarts 1 de setembre entra en vigor a la Unió Europea la nova norma comunitària que posa el focus sobre l'homologació i vigilància del mercat automobilístic, remolcs, sistemes i components, amb l'objectiu que els vehicles que circulen a les carreteres europees siguin més segurs i respectuosos amb el medi ambient.

 

Això com es trasllada a les carreteres? Es preveuen controls aleatoris per sorpresa a cada país i inclòs des de la mateixa Comissió Europea amb multes de 30.000 euros per vehicle per supervisar les emissions dels vehicles. D'aquesta manera, es vol reforçar el procés d'homologació i control de les emissions dels fabricants de cotxes i detectar amb més facilitat els fraus i dissuadir les marques automobilístiques.

 

[predef]telegram-lleidadiari-492[/predef]

 

La Comissió Europea vol endurir els controls

Segons ha informat la Comissió Europea, la nova norma comunitària millorarà la qualitat i la independència de l'homologació a la indústria, també servirà per endurir els controls dels vehicles per entrar al mercat i reforçarà el sistema general amb una major supervisió europea. Per aquest motiu, la Unió Europea realitzarà tests independents a la indústria automobilística així com a vehicles en circulació.

 

Està previst que Brussel·les estableixi controls de compliment i conformitat als països de la Unió Europea, sigui als laboratoris com a la carretera per assegurar que tothom compleix amb la legislació vigent. Tal com indica el comissari de Mercat Interior, Thierry Breton, els europeus esperen conduir vehicles menys contaminants i més segurs, un fet que comporta «controls més estrictes» al sector. 

 

«Això comporta una supervisió real en l'àmbit europeu. Per aquest motiu a partir d'ara la Comissió podrà realitzar controls a tota la UE i imposar multes de fins a 30.000 euros per automòbil a un fabricant quan s'infringeixi la normativa», ha afirmat el comissari. Finalment, ha afegit que la reforma segueix l'objectiu de Brussel·les de promoure una mobilitat més segura i neta.