Google ha admès que escolta el 0,2% de les converses amb l'assistent virtual

Les empreses que gestionen assistents virtuals sempre havien assegurat que les converses entre usuari i assistent eren del tot privades
Google
Google ha confirmat que escolten el 0,2% de les converses que els usuaris mantenen amb els assistents virtuals| EFE

La companyia Google va admetre dijous que alguns «experts del llenguatge» contractats per l'empresa escolten, aproximadament, el 0,2% de les converses que els usuaris dels assistents virtuals mantenen amb aquests. Un fet que torna a reafirmar el que moltes persones porten dient des de fa uns anys, que una part de les interaccions no són privades, tot i que la companyia assegura que ho fa per millorar el servei.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Les empreses que gestionen assistents virtuals, fins ara sempre havien assegurat que les converses entre usuari i assistent eren del tot privades, així ho havien recalcat marques com Amazon, Apple o Samsung, a més de Google. És a dir, afirmaven que els únics que escoltaven als usuaris eren els robots a través d'intel·ligència virtual, però ara, la filtració d'un dels experts en llenguatge contractat per la marca ha revelat tot el contrari.

 

La revelació arriba de la mà d'un dels responsables del producte de recerques de la companyia, David Monses, qui va publicar una entrada al blog oficial de Google en resposta a una informació que va aparèixer ahir a VRT NWS. La televisió belga va tenir accés a més de mil gravacions a individus anònims realitzades per la companyia. Les gravacions van ser facilitades en llengua neerlandesa per un dels experts que Google havia contractat per escoltar segments de les converses i «comprendre així les particularitats i els accents de cada idioma».

 

Google «prendrà accions» per la filtració

Google ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració al considerar-la una «violació» de la política de seguretat de dades. A més a més, ha admès comptar amb diferents «experts de tot el món» els quals tenen la funció d'escoltar i transcriure «part dels diàlegs per ajudar-nos a entendre millor aquells idiomes». La firma Mountain View (Califòrnia, EE.UU.) va xifrar el percentatge de les interaccions analitzades en el 0,2% i va garantir que els fragments no van associats a comptes d'usuaris i que es demana als «experts» que no transcriguin sons o converses que no van dirigides explícitament a Google.

 

Google
Google ja ha anunciat que «prendrà accions» per la filtració | CatalunyaDiari.cat

 

No obstant això, la televisió belga va identificar «direccions postals i altra informació delicada» a les gravacions, un fet que els va permetre posar-se en contacte amb persones a les quals se'ls hi havia gravat la veu, confirmant que efectivament es tractava d'ells. «Una parella de Waasmunster, Bèlgica, va reconèixer immediatament la veu del seu fill i del seu nét» van posar, com a exemple els de la televisió belga.

 

Google es va defensar indicant que l'assistent només envia les gravacions d'àudio una vegada ha detectat que l'usuari està interactuant amb ell després d'haver dit la paraula clau per activar-se, com per exemple, «Ei, Google».

 

Però VRT NWS va afirmar que al voltant d'un miler de fragments als quals van tenir accés, 153 eren converses a les quals ningú havia donat l'ordre d'activació, sinó que l'assistent virtual va interpretar erròniament un so. Entre altres coses, el mitjà belga va assegurar haver escoltat converses al llit, entre pares i fills, trucades professionals, discussions i escenes tant de sexe com violència.

 

També et pot interessar...



Comentaris

envia el comentari