Catalunya Diari

El 70% dels docents confessa tenir dificultats per adaptar-se a l'alumnat amb necessitats específiques

Una enquesta del Departament d'Educació ho demostra

Un 50,4% dels docents afirma tenir en algun moment dificultats per adaptar la docència a l'alumnat amb Necessitats Específiques de Suport Educatiu (NESE) i un 19,8% diu tenir-ne sovint. Aquest és un dels resultats de l'enquesta per conèixer l'opinió de docents i direccions que el Departament d'Educació va enviar per primera vegada als centres el juny passat. L'enquesta l'han contestat un 39,8% dels docents i un 53,2% de les direccions. La secretària de Transformació Educativa, Núria Mora, ha explicat que s'està desplegant formació per l'atenció als alumnats NESE i que es treballa en un decret d'orientació. D'altra banda, s'impulsarà la figura del mentor per acompanyar els centres sobre els canvis curriculars i normatius.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!



Pel que fa als alumnes amb necessitats, Mora ha explicat que des de l'estiu s'ha fet formació a un volum creixent de docents. Ha afegit que es treballa també en el desplegament del decret d'orientació educativa, que pretén que els orientadors de secundària i els EAP a primària siguin els referents a l'hora d'establir les pautes d'atenció segons les necessitats de cada alumne. Aquests acompanyaran els professors i mestres a l'hora d'adaptar el nivell pedagògic per donar una millor resposta.

Dos cadires amb dos motxilles a l'escola
Dos cadires amb dos motxilles a l'escola | Lleida Diari



Més enllà dels alumnes amb necessitatsEducació vol impulsar la figura del mentor en l'àmbit curricular davant dels canvis de currículum previstos per als cursos vinents. En aquest sentit, el mentor acompanyarà direccions i docents per tal d'aplicar els canvis i es farà a partir de la realitat de cada centre. Aquesta figura del mentor ja s'està impulsant en l'àmbit digital, una mostra que posen des d'Educació al fet que s'està escoltant i donant resposta a les necessitats que manifesta el col·lectiu.

 

D'altra banda, aviat s'informarà els centres educatius que aquest mateix curs ja no hi haurà exàmens de recuperació a l'ESO, en aplicació del nou decret d'avaluació aprovat pel govern espanyol. A Catalunya; però, ja es treballava amb aquest supòsit perquè al que dona importància és a l'aprenentatge, més que no pas a l'avaluació.



Per últim, l'enquesta mostra alguns resultats sobre la valoració que es fa sobre la gestió de la pandèmia. Els enquestats donen una nota de 2,7 sobre 4 de la qualitat de la informació rebuda, un 2,8 sobre la quantitat d'aquesta i un 2,5 pel que fa a la claredat. La claredat de les indicacions sobre el pla d'obertura rep un 2,6, mentre que la quantitat i qualitat d'EPI rebuts obté un 2,4. Sobre el traçacovid, la nota és d'un 2,6 pel que fa a abocament de dades.


Comentaris

envia el comentari