Mediapro, l’empresa catalana d’audiovisuals que més creix en el 2018

Durant l’any passat, van facturar gairebé 2 milions d’euros, un 20% més que l’anterior període, i la seva plantilla va augmentar en més de mil professionals
El grup Mediapro ha facturat gairebé 2 milions d'euros durant el 2018, consolidant-se mundialment | Grup Mediapro

El grup Mediapro, una empresa catalana d’audiovisuals administrada per Jaume Roures, ha experimentat un fort creixement econòmic durant aquest passat 2018, consolidant-se mundialment. Concretament, han aconseguit un total de 1.967 milions d’euros en ingressos, que equivalen a un 20% més del facturat durant el període anterior, és a dir, en el 2017.

 

El grup Mediapro creix internacionalment

Això ha estat possible gràcies al fet que el grup Mediapro ha donat impuls a la seva activitat internacional que actualment representa el 79% de la seva facturació total. I, a més a més, també han augmentat en mil professionals la seva plantilla. Cal destacar que durant aquest any passat, l’empresa ha aconseguit 222 milions d’euros en benefici brut d’explotació, una quantitat que equival a un augment del 16,8%, i també ha realitzat inversions per valor de 69 milions d’euros.

 

 

En aquest sentit, el grup audiovisual ha informat en una roda de premsa presidida per Jaume Roures que en finalitzar l’exercici del 2018, el deute net era de 442 milions d’euros i ha participat en major mesura el primer grup de capital privat de la Xina, Orient Hontai. A més, Mediapro també ha aconseguit contractes de drets molt importants, com el de la Lliga 1 i 2 de França o el Mundial de Qatar.

 

Jaume Roures ha informat sobre el creixement del grup Mediapro durant el passat 2018 | EFE

 

D’aquesta manera l’empresa ha potenciat els seus continguts i ha aconseguit expandir-se, així com consolidar-se com un dels líders mundials en prestació de serveis audiovisuals. Així doncs, el grup Mediapro va créixer també en professionals, augmentant la plantilla amb 1.080 noves contractacions, sent un total de 6.695 treballadors a tot el món, dels quals 4.765 estan a Espanya.

 

Objectius per aquest 2019

Els objectius del grup Mediapro per aquest 2019 són continuar amb aquest creixement orgànic i inorgànic en totes les divisions i desenvolupar la seva àrea digital, juntament amb una expansió cap a Llatinoamèrica i, a més a més, consolidar-se a Àsia. Per una altra banda, l’empresa catalana també vol impulsar la creació de continguts a través de ‘The Mediapro Studio’ i iniciar les seves activitats a Canadà.

 

Aquesta empresa catalana té presència a 36 països i centra la seva activitat en continguts, e-esports, drets audiovisuals i serveis audiovisuals i digitals. L’any passat va incorporar ‘Orient Hontai’ a la llista d’accionistes, impulsant-se així pel sud-est asiàtic. A més, gràcies a l’adquisició de l’eslovaca VPK, també s’ha reforçat a l’est d’Europa i també ha integrat la productora COMTEC, impulsant-se també a Mèxic.

 



Comentaris

envia el comentari