Catalunya Diari

La vacuna Pfizer pot provocar «inflor facial» en persones que s'hagin fet injeccions dèrmiques

El regulador de la UE examina diversos casos de miocarditis en vacunats amb aquest antídot

La vacuna de Pfizer-BioNTech pot provocar «inflor facial» en persones que un s'hagin fet injeccions dèrmiques, segons l'Agència Europea de Medicaments (EMA, per les seves sigles en anglès). El regulador europeu ha catalogat aquesta reacció com un possible «efecte secundari» del vaccí en individus amb un historial d'injeccions amb «farcit dèrmic».

La vacuna de Pfizer-BioNTech continua sent segura i eficaç per combatre la covid-19, recorda l'EMA. D'altra banda, el regulador està examinant diversos casos de miocarditis en vacunats amb aquest antídot, si bé no veu per ara evidències que siguin provocats pel vaccí.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Pla general d'un moment de la vacunació amb Pfizer a Manresa
La vacuna Pfizer-BioNTech pot provocar "inflor facial" en persones que s'hagin fet injeccions dèrmiques, avisa l'EMA | LleidaDiari.cat

Reclamen a les empreses farmacèutiques que publiquin els resultats clínics

L'Organització Mundial de la Salut (OMS) i la Coalició Internacional d'Autoritats Reguladores de Medicaments (IMCRA, per les seves sigles en anglès) reclamen a les empreses farmacèutiques que publiquin els resultats clínics dels nous medicaments i vacunes «sense censures» perquè els resultats siguin «accessibles públicament a totes les persones involucrades en els processos de decisió relacionats amb la salut».

En una declaració conjunta, l'OMS i IMCRA, de la qual forma part l'Agència Europea del Medicament, subratllen que cal més «transparència» per incrementar la «confiança» en els reguladors, «tranquil·litzar» la ciutadania i «estimular» la recerca. «Això tindrà un impacte positiu en la confiança en la vacuna», argumenten.


Comentaris

envia el comentari